بعضي از آدم‌ها خودشان کشف کرده‌اند که ويژگي خساست را با خودشان يدک مي‌کشند و اسم خودشان را گذاشته‌اند صرفه‌جوهاي وسواسي! در واقع دارند خودشان را دور مي‌زنند. همين که پول‌شان به جان‌شان بند است کافيست تا در برخوردتان با آن‌ها نگران باشيد. حالا فکر کنيد چنين آدمي بشود يک پاي زندگي‌تان!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تا به حال به اين فکر کرده‌ايد که اگر همسر آينده‌تان خسيس باشد با او بايد چطور کنار بياييد؟! چطوري بايد زندگي کنيد؟ اصلا طاقت آن را داريد که با آدم خسيس زندگي کنيد؟ شما به چه جور آدمي مي‌گوييد خسيس؟! بعضي از آدم‌ها خودشان کشف کرده‌اند که ويژگي خساست را با خودشان يدک مي‌کشند و اسم خودشان را گذاشته‌اند صرفه‌جوهاي وسواسي! در واقع دارند خودشان را دور مي‌زنند. همين که پول‌شان به جان‌شان بند است کافيست تا در برخوردتان با آن‌ها نگران باشيد.

حالا فکر کنيد چنين آدمي بشود يک پاي زندگي‌تان! توي جلسه خواستگاري حواس‌تان به اين صرفه‌جوهاي وسواسي باشد. براي شناخت اين آدم‌ها بايد خوب دقت کنيد و ريز بين باشيد. علاوه بر سوال‌هاي مختلف و موقعيت‌هاي مختلفي که مورد ارزيابي قرار مي‌دهيد به رفتارها يا گفتارهاي مخاطب‌تان نيز دقت کنيد. اما قبل از هر چيز بايد تعريف درستي از خساست داشته باشيد و اقتصادي بودن و حواس جمعي طرف را پاي خساست نگذاريد.

خست چيه؟

بهتر است بدانيد خست به خرج دادن يعني کم خرج کردن يا جمع کردن پول در حد افراطي !

چه جوري بفهمم طرف مقابلم خسيس است؟

اگر توي صحبت‌هايتان متوجه شديد که مخاطب عزيزتان!! پول را نشانه قدرت، تسلط و شکست ناپذيري مي‌داند و تصورش اين است پول از او محافظت مي‌کند! خاطرتان جمع که آدم خسيسي است.

اگر معتقد است که بايد به اندازه‌اي خرج کرد که در حد نياز است و رفع نيازهاي اوليه با کم ترين هزينه امکان پذير است و آدم بايد پول‌هايش را پس انداز کند براي روز مبادا! بي شک با يک آدم خسيس هم کلام شده ايد.

اگر ديديد با وجودي که از خانواده‌اي با وضع اقتصادي خوبند، اما ظاهر خودش يا شايد خانواده اش اصلا اين موضوع را نمي‌رساند! کمي به خسيس بودنشان شک کنيد و تا مطمئن نشده ايد بي خيال نشويد.

اگر دسته گل و شيريني را با حداقل هزينه تهيه کرده بودند، دو حالت دارد يا به لحاظ مالي در مضيقه بودند يا واقعا خسيس‌اند و لزومي نمي‌بينند براي اين چيزها پول بدهند.

اگر با شنيدن اسم يک مکان خوب و مناسب و نه خيلي مجلل براي مراسم، برق از چشمانش پريد، مراقب باشيد. شايد با کمي تحقيق متوجه شويد که آب از دستش نمي‌چکد!

اگر اهل مهماني دادن و مهماني رفتن و خلاصه رفت وآمد نبود، حتما دلايلش را بپرسيد!

اگر هي از فلان پس اندازش و فلان سرمايه‌اش يا بهمان فکر اقتصادي‌اش حرف زد، خوب بررسي کنيد ببينيد که ريشه اصلي حرف‌هايش به چه چيزي بر مي‌گردد؟!

و اما آقا پسرهاي نگران خساست! بايد بدانيد که نگراني دخترها نسبت به درآمد و بخش اقتصادي زندگي تا حدي طبيعي است، اما اگر دختر خانم مدام از پس اندازهايتان پرسيد، بهتر است نگراني به خودتان راه دهيد! و شما هم فاکتورهاي بالا را مورد ارزيابي قرار دهيد./خراسان
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، خسیس ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار