رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: سيد موسي خادمي استاندار جديد اين استان كه يكي از اولويت هاي اصلي خود را سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اعلام كرده بود روز گذشته نخستين سفر كاري خود با رويكرد صنعتي را انجام داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، داريوش ديوديده در نشست با جمعي از خبرنگاران كهگيلويه و بويراحمد افزود: تاكيد استاندار جديد اين استان بر حمايت از بخش صنعت و معدن و واحدهاي توليدي و صنعتي اقدامي ارزشمند براي توسعه اقتصادي استان است.
وي بيان كرد: با اين نگاه توسعه اي استاندار كهگيلويه و بويراحمد شاهد تحولات اساسي در امور زيربنايي استان به ويژه حوزه صنعت خواهيم بود.
ديوديده از ديدار سيد موسي خادمي استاندار جديد كهگيلويه و بويراحمد با مسوولان مركز ملي فرش ايران در نمايشگاه هاي بين المللي فرش دستباف كشور در تهران خبر داد و اظهار كرد: در اين نشست تصميمات ارزنده اي براي فعاليت توليدكنندگان اين صنعت در استان گرفته شد.
وي عنوان كرد: دغدغه اصلي دست اندركاران و مسوولان فرش ايران و استاندار كهگيلويه و بويراحمد در اين نشست شكوفايي استعدادها و ظرفيت هاي بالقوه به ويژه در اين صنعت بود.
ديوديده ابراز داشت: سيد موسي خادمي استاندار كهگيلويه و بويراحمد در اين نشست بر ارتقاي سطح جايگاه فرش دستباف اين استان و پيوند آن با بازارهاي داخلي و خارجي تاكيد كرد.
وي افزود: از آنجا كه فرش دستباف به عنوان يكي از بخش هاي مهم اقتصادي داراي جنبه هاي ملي و هويتي است استاندار كهگيلويه و بويراحمد و مسوولان فرش ايران در اين نشست بر آموزش هنرمندان و توليدكنندگان اين صنعت و برندسازي آن در سطح بازارهاي داخلي و بين المللي تاكيد داشتند.
ديوديده فعال سازي تشكل هاي فرش دستباف در قالب اتحاديه صنفي در كهگيلويه و بويراحمد را از ساير دستاوردها و تصميمات مناسب نشست روز گذشته استاندار اين استان و مسوولان فرش ايران دانست و گفت: تامين مواد اوليه، آموزش و صادرات به عنوان مهمترين اولويت هاي كاري اين تشكل صنفي مشخص شد.
وي بيان كرد: در شش ماه نخست امسال 550 متر فرش دستباف در كهگيلويه و بويراحمد توليد شده كه از اين ميزان 250 متر از طريق شركت فرش دستباف كشور خريداري شد.
ديوديده مهمترين طرح هاي فرش دستباف كهگيلويه و بويراحمد را شامل ذهني، ترنجي و حيواني اعلام كرد./س

برچسب ها: سفر ، رویکرد ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.