یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه سنت کمک به نیازمندان یک سنت ابراهیمی است، گفت: هر کس سفره کمک برای محرومان پهن کند سنت حضرت ابراهیم (ع) را ادامه داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد احسان و نیکوکاری استان قم با اشاره به اینکه بعد از انقلاب نخستین نهادی که توسط حضرت امام تشکیل شد کمیته امداد امام خمینی بود، اظهار کرد: یکی از هدف‌های نظام جمهوری اسلامی این است که چهره جامعه را از بی‌نوایان و محرومان بزداید و امیدوارم روز به روز به توفیقات شما افزوده شود.

وی با اشاره به آیه 125 سوره نسا گفت: خداوند افرادی را که احسان و نیکوکاری کرده و به محرومان کمک می‌کنند دوست دارد و می‌فرماید که دین این افراد کامل است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این سنت یک سنت ابراهیمی است بیان کرد: هر کس سفره کمک برای محرومان پهن کند سنت حضرت ابراهیم(ع) را ادامه داده است.

وی با اشاره به صفت حضرت ابراهیم(ع) به عنوان خلیل‌الله گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که حضرت ابراهیم(ع) به این دلیل که سفره‌اش به روی همه باز بود و همیشه مهمان داشت به عنوان خلیل‌الله نایل شد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: کمیته امداد حرکتی بود برای اینکه مردم سفره‌شان را برای دیگران باز کنند و این حرکت در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

وی بیان کرد: این پایگاه‌ها، مراسم‌‌ها و وسایل به این دلیل هستند که ما دست از نیکوکاری برنداریم و در همه حال به فکر محرومان در جامعه باشیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما از شما انتظار داریم که شما در کارهای خود دقت داشته باشید و روح امام و شهدا در همه حال دعاگوی شما خواهند بود./س

برچسب ها: قم ، سنت ، کمک ، نیازمند ، ابراهیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.