تمام دانش‌آموزان كتاب‌هاي مورد مطالعه خود را شرح و تفسير مي‌كنند.

مهدي افشار نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: ايجاد زنگ كتاب در مدارس بسيار ضروري است و بايد براي مفيد بودن اين اقدام از سوي مديران مدرسه جدي گرفته شود.

وي افزود: اگر براي زنگ كتاب در مدارس توسط مسوولان، مديريت درستي نشود وقت بچه‌ها در مدرسه تلف مي‌شود و به همين جهت لازمه موثر بودن اين زنگ، مطالعه كتاب توسط دانش‌آموز و معلم است.

افشار اظهار داشت: معلم با اشراف خود بر كتاب به تصحيح تفسير و شرح كتاب دانش‌آموزان بپردازد به اين شيوه نقد كتاب را به دانش‌آموزان آموزش دهد. در ايران مشكل نقد كتاب داريم كه در صورت تبديل كتابخواني به نقد كتاب، نقد كتاب به دانش‌آموزان آموزش داده مي‌شود.

اين نويسنده ادامه داد: مطالعه كتاب توسط 30 دانش‌آموز و اصلاح آن توسط معلم، زنگ كتاب را بسيار مهم خواهد كرد، متاسفانه در نقدهاي امروز با تعراف و فحش دادن روبرو هستيم و منتقدان به تحليل درستي از اثر نمي‌پردازند.

وي بيان كرد: در نقدهاي رمان، به راوي و برخوردها در آن پرداخته مي‌شود، نكات بسياري براي نتيجه‌گيري و اظهارنظر درباره يك كتاب وجود دارد، دانش معلم در زمينه نقد، بدون نياز به منتقد بودن وي لازم است.

افشار تصريح كرد: دانش‌آموزان در اين زنگ در طول يك ترم توان مطالعه چهار، پنج كتاب را دارند و مسئله مطالعه دانش‌آموزان بسيار ارزشمند است./ي2

برچسب ها: افشار ، نویسنده ، مدرسه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار