قم/ رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

دحوالارض آغازگر خلقت بشریت است

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: شروع خلقت بشریت از روز دحوالارض آغاز شده است و در قرآن و روایات بر عظمت آن اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی با اشاره به اهمیت روز دحوالارض اظهار کرد: در مکتب اسلام به ویژه تشیع برخی روزها از قداست و عظمت برخوردار است که یکی از این روزهای مقدس روز دحوالارض است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال از طریق قرآن، پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نسبت به دحوالارض و بزرگداشت آن سفارشات و تاکیدات فراوانی داشته‌اند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: شب و روز دحوالارض آن قدر با عظمت است که اگر فردی با توجه کامل اعمال آن را به جای آورد، از اجر و پاداش فراوانی بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به عظمت و اهمیت دحوالارض گفت: کعبه در روز دحوالارض نصب شده و حضرت آدم در روز دحوالارض متولد می‌شود و تولد حضرت ابراهیم(ع) و عیسی(ع) در این روز بوده است.

انصاری‌ بویراحمدی یادآور شد: رحمت خداوند به صورت ویژه در روز دحوالارض وعده داده شده و در روایتی نیز آمده است که قیام حضرت مهدی(عج) نیز در چنین روزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شروع خلقت بشریت از روز دحوالارض آغاز شده است گفت:‌ شروع حیات خاکی حضرت آدم(ع) در چنین روزی بوده است که در قرآن و روایات بر عظمت آن تاکید شده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی تصریح کرد: در چنین روزهایی باید از عبادت و دعا دریغ نکنیم و به اعمال خاص مانند روزه‌داری بپردازیم که دارای ثواب 70 سال عبادت است.

وی با بیان اینکه قرائت دعای مخصوص روز دحوالارض بسیار مقرب است گفت: در این روز باید برای نجات مسلمانان از چنگال مستکبران و دشمنان اقدام کرده و برای اصلاح و رونق جامعه دعا کنیم./س

برچسب ها: قم ، دحو ، الارض ، آغازگر ، خلقت ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.