نشست خبري جشنواره فرهنگي كره جنوبي 2013 در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل خانه هنرمندان؛ نشست خبر جشنواره فرهنگي كره 2013 با حضور دكتر نامور مطلق معاونت آموشي پژوهشي خانه هنرمندان و سفير كره جنوبي برگزار شد. در ابتدا دكتر نامور مطلق در صحبت‌هاي خود گفت: رابطه فرهنگي ميان ايران و كره يك رابطه باستاني است و همچنين ايران و كره دو نماينده بزرگ از تمدن شرق محسوب مي‌شوند و از همكاري با كشورهاي شرقي به خصوص كره استقبال مي‌كنيم. و همچنين خانه هنرمندان همكاري با كشورهاي شرقي را از اولويت‌هاي برنامه برون مرزي خودش قرار داده است.

وي افزود: سينماي ايران مورد توجه بسيار زياد مردم كره قرار گرفته و همچنين سينماي كره نزد ما ايرانيان محبوبيت خاصي دارد.

وي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: ما براي بقاي فرهنگ شرقي نياز به همكاري با كشورهايي از جمله كره داريم و از طرفي از فعاليت‌هاي سفارت كره در ايران براي برقراري ارتباط عميق در زمينه‌هاي فرهنگي تشكر مي‌كنيم.

در ادامه نشست سفير كره گفت: شخصا ماه مهر و آبان ايران را خيلي دوست دارم و از زماني‌كه به ايران سفر كردم علاقه من به اين ماه بيشتر شده اين علاقه شديد من به ماه مهر به اين دليل است كه سوم مهر روز ملي كره است و بيست و سوم مهر ماه سالگرد برقراري روابط ديپلماتيك ايران و كره محسوب مي‌شود.

وي افزود: در 5500 سال پيش در چنين روزي اولين حكومت مردم كره در شبه جزيره كره تشكيل شد.

سفير كره خاطرنشان كرد: روابط ديپلماتيك ايران و كره از 51 سال پيش شروع شد ولي اين دو كشور از سال‌هاي قبل‌تر حدودا 1200 سال پيش ارتباط عميقي با هم داشتند كه جاده ابريشم راه ارتباطي كره و ايران بود.

وي افزود: مجسمه‌هايي را ما از 1200 سال پيش در كره كشف كرديم كه متعلق به ايران بوده و اين يكي از نشانه‌هاي ارتباط عميق ايران و كره در سال‌هاي دور است.

سونگ‌ونگ درخصوص داستان كوش نامه خاطرنشان كرد: تعداد از ايراني‌ها بعد از حمله اعراب به چين رفتند و بعد از آن به كره آمدند كه يكي از شاهزاده‌هاي ايراني با يكي از دختران پادشاه كره ازدواج كرده و از اين دو پسري به دنيا آمد كه انتقام اجداد ايراني خود را از اعراب گرفت.

وي تصريح كرد: دولت كره در حال ترجمه «كوش نامه» به زبان كره‌اي و انگليسي مي‌باشد و همچنين سفارت كره معتقد است «كوش نامه» غاري براي همكاري فرهنگي ايران و كره‌ مي‌باشد.

سفير كره اظهار داشت: مي‌توان بعد از ترجمه كوش نامه آن را به صورت فيلم و موزيك و تئاتر دربياوريم وي در ادامه صحبت‌هاي خود به سريان خواهري در قصر اشاره كرد و گفت: تعداد از آشپزهاي اين سريال براي جشنواره فرهنگي كره به تهران مي‌آيند و در بخش آشپزي اين جشنواره شركت خواهند كرد.

سفير كره در پايان خاطرنشان كرد: سفارت كره در ايران درخصوص ديپلماسي فرهنگي سه برنامه دارد 1- افتتاح موسسه سه‌جونگ در ايران 2- ايجاد رشته زبان كره‌اي در دانشگاه تهران 3- ايجاد مركز فرهنگي كره كه به زودي اميدواريم اين سه برنامه در ايران تحقق يابد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.