پژوهشگران پژوهشگاه صنعت نفتموفق شدند با دستيابي به دانش فني و فناوري آناليز گوگرد عنصري، به انحصار دو كشور چين و كانادا دراين حوزه پايان دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، طاهره پورصابري؛ رئيس گروه پژوهش تجزيه و ارزيابي مواد در پژوهشگاه صنعت نفت در نشست خبري  با بيان اين مطلب گفت: تا كنون فناوري آناليز گوگرد عنصري در انحصار دو كشور چين و كانادا قرار داشت؛ از اين رو نمونه گوگرد عنصري ميادين گازي كشور، براي ارزيابي به اين دو كشور ارسال مي شد، كه با تحقق دستيابي پژوهشگاه به ابن فناوري از خروج ارز از كشور جلوگيري شد.

وي با بيان اينكه ارسال نمونه عنصر گوگردي به خارج از كشور افزون بر خروج ارز، زمان بر نيز بود، تصريح كرد: در گذشته نتايج ارزيابي گوگرد عنصري ميادين گازي كشور بدون حضور و تاييد كارفرما انجام مي شد.

پور صابري با بيان اينكه ارزيابي گوگرد عنصري ميادين گازي، لازمه ايجاد پالايشگاه ها است، تاكيد كرد: عمليات ارزيابي گوگرد عنصري با فناوري پژوهشگاه صنعت نفت براي نخستين بار در كشور و در يكي از ميادين مشترك گازي با موفقيت انجام شده است.

رئيس گروه پژوهش تجزيه و ارزيابي مواد در پژوهشگاه صنعت نفت به اهميت ارزيابي و آناليز گوگرد عنصري اشاره و تصريح كرد: با توجه به نوع گوگرد عنصري،  پالايشگاه ها احداث مي شوند؛ از اين رو در صورتي كه اين نوع گوگرد آناليز نشود، پس از احداث پالايشگاه به دليل عدم سازگاري نوع گوگرد با سيستم پالايشگاه، گرفتگي در خطوط لوله ايجاد مي شود.

وي با بيان اينكه دستيابي به فناوري آناليز و ارزيابي گوگرد از سوي ايران يك مزيت رقابتي در برابر رقباي خارجي محسوب مي شود، گفت: نسبت به رقبا، فرآيند آناليز گوگرد عنصري با توجه به اينكه ايران اين فناوري را در اختيار دارد در مت زمان كمتري انجام مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پژوهشگاه ، نفت ، آنالیز ، گوگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار