اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور نامه‌ای خطاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: رویکرد مدیریت جاسبی در حال شکل‌گیری در دانشگاه آزاد است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس این شورا  خواستار رسیدگی به وضعیت فعلی دانشگاه آزاد شدند.

در قسمتي از اين بيانيه آمده است:

انقلاب اسلامی ایران در سال 57  بر خلاف بسیاری از انقلاب‌های سیاسی و اجتماعی یک انقلاب با اولویت‌های فرهنگی بوده است و به دلیل درون مایه ایدئولوژیک دینی آن در مقابل بسیاری از نظام‌های سیاسی دنیا قرار گرفت. برای اهمیت مقوله فرهنگ در این انقلاب همین بس است که امام امت در سالهای اولیه انقلاب دستور ایجاد نهادی به نام "شورای عالی انقلاب فرهنگی" را می‌دهند و آنقدر این نهاد را مهم می‌دانند که مصوبات آن را هم رده مصوبات مجلس شورای اسلامی قرار می‌دهند که به گفته آن امام همام "رأس امور است".

و برای اهمیت مقولات فرهنگی همین بس که رهبر انقلاب شبها بخاطر آن بی‌خوابی می‌کشند  و در این میان دانشگاه مبدأ همه تحولات فرهنگی است و اصلاح آن منجر به اصلاح جامعه خواهد شد. دانشگاهی که امروز در جمهوری اسلامی ایران بیش از 4میلیون دانشجو را در خود جای داده است و نزدیک به نیمی از آنها در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل اند.

اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

بهشتی شهید می‌فرمود: دانشجو موذن جامعه است که اگر خواب بماند، نماز امت قضا می شود؛ پس دیدبانی فضای سیاسی و فرهنگی جامعه وظیفه ماست و ما بنا به وظیفه این نامه سرگشاده را از باب خطری که حس کرده ایم برای شما می نویسیم تا فردا خود را ملامت نکنیم که ما مطلع بودیم و به شما گوش زد نکردیم.

دانشگاه آزاد بعد از 28 سال ریاست بی‌وقفه آقای جاسبی و همفکرانش با تلاش و کوشش این ملت، دانشجویان و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از اقتدارطلبی، انحصارگرایی و سیاسی کاری خارج شد.

امیرالمونین می‌فرمایند از تاریخ عبرت بگیرید و مرور تاریخ هم برای ما و هم برای شما لازم و ضروری است. می خواهیم از روزهایی بگوییم که ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی نه برای مدیریت یک دانشگاه بلکه برای تامین منافع یک حزب سیاسی کشوری طراحی شده بود. روزگاری که سیاسی کاری و قانون گریزی اولویت اول مدیران آن بود.

علما، اساتید و مسئولین محترم حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی

می‌خواهیم از روزهایی بگوییم که قسمتی از امکانات پشتیبانی فتنه بزرگ در سال88 را وابستگان به این دانشگاه برای فتنه‌گران فراهم می کردند، همان آقازاده‌هایی که ملت ایران امروز نیز منتظر برگزاری دادگاه‌شان هستند.

از روزهایی که با لابی‌گری و تلاش برای خریدن نمایندگان مجلس تلاش می شد تا بیت المال ملت را با تصویب طرح وقف اموال تصاحب کنند و بر مدیریت فساد خود مهر قانونی و شرعی نیز بکوبند و بسیار بوده از این روزها که شما خود بیشتر از ما مطلع هستید و نیازی به یاد آوری بیشتر نیست.

اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

دانشگاه آزاد بعد از پشت سر گذاشتن آن روزها  حدود دو سالی بود که دانشگاه آزاد از باندهای قدرت و ثروت شده بود! سیاسی کاری آن کم شده بود و فضای علمی بر مدیریت آن غالب شده بود، اما انحصارطلبان اقتدارطلب، دوباره به این دانشگاه هجوم آورده‌اند و امروز دوباره تلاش می کنند که این دانشگاه در مسیر مدیریت انحرافی سابق قرار دهند. کسانی در صدر این هجمه هستند که خود را وارث انقلاب می دانند، اما از هر فرصتی برای تصاحب غنیمت های برد ناپلئونی خود دریغ نمی کنند.

در انتصابات اخیری که طی همین چند روز و پس از تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اتفاق افتاده است احساس می شود که رویکردی همچون زمان مدیریت آقای جاسبی در حال شکل‌گیری است. در جایی که به تعبیر عضو هیات امنای دانشگاه آزاد یک بدل کوچک و عصبی از جاسبی بر سرپرستی این دانشگاه انتخاب شده است.

رویکردی که در آن تمام تلاش‌ها می‌شود تا شخص از مضان انتقاداتی که به او هست فرار کند ولو با رشوه، تهدید، تطمیع و یا دادن امتیازی برای جلب نظر برخی افراد. که این انتصابات جدید را ما در راستای تغییر رای برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می دانیم. هر چند که اعضای محترم هوشیار تر از آنند که بخواهند با چنین حرکاتی تغییر موضع دهند ولی بر خود لازم دانستیم که این مسئله را گوش زد کنیم" خطر بازگشت امپراطوری آقای جاسبی را حتمی  می‌دانیم".

امروز برای شورای عالی انقلاب فرهنگی یک لحظه تاریخی است تا بتواند در مقابل این کجروی‌ها بایستد و مدیریت نیمی از دانشگاه های کشور را از سیاسی کاری و افراط نجات دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار