بخش مسابقات دانشجویی دوازدهمين دوره مسابقات تخصصي صنعت چاپ با نگاهی ویژه به جایگاه نسل جوان سبب ایجاد تعامل گستـرده دانشجو با بخش خصوصی و متخصص چاپ می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رساني جشنواره صنعت چاپ،‌ "پوپک فرزانه پور" سرگروه داوران بخش دانشجويی اظهار کرد: بخش مسابقات دانشجویی جشنواره صنعت چاپ فرصتی برای نقد و بررسی آثار چاپی از سوی دانشجویان چاپ و گرافیک است زیرا دانشجـو با توجه به معیارهای علمی و عملی بسته بنـدی، نمونه ای شناخته شده از بسته بنـدی های موجود در بـازار را تجـزیه و تحلیـل کـرده و آن را از نظـر نکات فنـی مثبت و منفی به چالش می کشد.
 
وی افزود: تحقیق فنی در بخش بسته بندی و چاپ و هم چنین ملاحظات زیست محیطی مانند قابل بازیافت بودن بسته و توجه به قابلیت تولید انبوه، نوآوری، خلاقیت، کاربردی بودن بسته و طراحی گرافیک نیز از نظر شکل، فرم،  محتوا و مفاهیم سمبولیک و نحوه استفاده از عناصر بصری از شاخص های ارزیابی در این بخش از مسابقه است.
 
به گفته این مدرس دانشگاه، بخش مسابقات دانشجویی با نگاهی ویژه به جایگاه نسل جوان سبب ایجاد تعامل گستـرده دانشجو با بخش خصوصی و متخصص چاپ می شود و دانشجويان اصلی ترین عامل تعامـل در این بخش هستند.
 
فرزانه پور حمايت های تشـويقی، همياری تحقيقاتی با دانشجويان و نگرش های نوین دانشجو محور چون هدايت، راهنمايی و ارزشیابی در این تحقيقات را راهی برای ترغیب دانشجویان و ایجاد انگیزه تعاملی دو سویه میان دانشجویان و صنعت چاپ دانست.
 
وی هم چنین اظهار کرد: جشنـواره صنعت چاپ بستری مناسب برای برانگیختن حس کنجکاوی و کسب دانش تجربی، تقابل اندیشه ها، بسط شجاعت و جسارت برای طرح ایـده و پرسش های نو، نقد سازنده و فـراگیـری همـراه با علاقه منـدی در دانشجو فراهم آورده است.
 
سرگروه داوران بخش دانشجويی ادامه داد: از دیدگاه کارشناسان و داوران دوازدهمین مسابقات جشنواره صنعت چاپ، این بخش از مسابقه بر ايجاد تعامل سازنده ميان صنعت و دانشگاه تاکید داشته تا با استفاده از داده های جمع آوری شده، محوريت دانشجو را در تعاملات ميان دانشگاه و صنعت بیش از پیش کند.
 
وی در پایان تاکید کرد: نتايج  تحقيقات این مسابقه می تواند مورد استفاده اهالی صنعت چاپ و استفاده بهينه از سرمايه های انسانی و صنعتی كشور برای دستيابی به توسعه پايدار، قرار گيرد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار