معاون راهبردي قوه قضاييه گفت: مهمترين دستاورد هشت سال جنگ تحميلي صدور انقلاب‌مان به جهانيان بود و آنچه كه امروزه تحت عنوان بيداري اسلامي در جهان وجود دارد به دليل موفقيت در انتقال پيام انقلاب اسلامي به جهان است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "محمدباقر ذوالقدر" معاون راهبردي قوه قضاييه در همايش اجتماع بسيجيان قوه قضاييه و وزارت دادگستري كه به مناسبت گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در تالار اجتماعات قوه قضاييه برگزار شد بعد از تبريك هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما هشت سال در يك جنگ تمام‌عيار و همه جانبه ايستادگي كرديم و هيچ جنگي چه قبل از ما و چه بعد از ما تا اين حد طولاني نبوده و هشت سال دفاع مقدس جزء طولاني‌ترين جنگ‌ها در قرن بيستم است.  
 
وي ادامه داد: دفاع مقدس و دستاورد و ميراث آن از امانت‌هاي تاريخي هستند كه به دست ما سپرده شده و خيانت به اين امانت بزرگترين خيانت بوده چرا كه از خون و جان شهيدان ما به دست آمده است.  
 
معاون راهبردي قوه قضاييه تصريح كرد: يكي از دستاوردهاي جنگ اين بود كه ما توانستيم انقلاب‌مان را به جهان صادر كنيم و آنچه كه امروز به عنوان بيداري اسلامي در جهان وجود دارد به دليل انتقال پيام انقلاب اسلامي است كه با هزينه‌ها و ايثارگري‌هاي شهيدان‌مان به دست آمده است.  
 
ذوالقدر در ارتباط با مسئله آمريكا اظهار داشت: رابطه ما با آمريكا يك رابطه عادي و متعارف نيست و جزء حساس‌ترين و پيچيده ترين سياست‌هاي خارجي ما است چرا كه در تاريخ گذشته جمهوري اسلامي ايران اين كشور هيچ برگي از تاريخ كشورمان را خالي از ظلم و جنايت نگذاشته است.  
 
وي تصريح كرد: از سال 1996 تا به امروز تحريم‌هاي آمريكا عليه كشورمان ادامه دارد و آنها به بهانه برنامه‌ هسته‌اي تحريم‌هاي فلج‌كننده‌اي عليه‌مان اعمال مي‌كنند.  
 
معاون راهبردي قوه قضاييه اظهار داشت: در مذاكره با آمريكا بايد تدبير و هوشياري بسياري به خرج داد و بر سر يك نگاه عميق و مبتني بر اصول درست حركت كرد. 

ذوالقدر ادامه داد: جنگ 8 ساله بین ایران و عراق برای مناقشات مرزی نبوده بلکه به منظور براندازی انقلاب اسلامی صورت گرفت چرا که آنها می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته باشد.

معاون راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: ما با تمام ضعف‌ها در یک جنگ ظالمانه که طولانی ترین جنگ قرن بیستم بود با عنایت الهی پیروز شدیم و هیچ عاملی جز امداد الهی و توجهات خداوند در این پیروزی موثر نبود.  
 
وی افزود: دنیا با محاسبه شکست وارد جنگ با ایران نشده بود اما خداوند بعد از آنکه ملت ما را در عرصه سخت مقاومت آزمود پیروزی را نصیب ما کرد به طوری که قدرت‌ها در مقابل ما احساس ضعف کردند.

ذوالقدر با بیان اینکه رمز موفقیت در پایبندی به سنت خداوند و پیامبر است گفت: باید به ارزش‌ها و سنت رسول و رهبری پایبند بوده و در این رابطه مرتکب خیانت نشویم چرا که خیانت به این امانت بزرگترین خیانت است.
 
وی به امانت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به امانت‌های اجتماعی که همه مردم در آن سهیم هستند خیانت نکنیم چرا که نتیجه آن خشم الهی است.
 
*صدور انقلاب بزرگترين دستاورد دفاع مقدس است

معاون راهبردی قوه قضاییه در ارتباط با امانت های تاریخی اظهار داشت: دفاع مقدس و دستاوردها و میراث آن از امانت های تاریخی هستند که به دست ما سپرده شده و باید از آن حفاظت کرد و این درحالی است که بتوانیم از دستاوردهای 8 سال دفاع مقدسمان استفاده کنیم.  
ذوالقدر افزود: امام خمینی (ره) در اسفند ماه سال 1367 15 محور را به عنوان دستاوردهای جنگ مطرح کردند که از مهمترین آنها بحث صدور انقلاب است.
 
وی ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس ما پرده تزویر را از چهره جهان خواران کنار زدیم و ماهیت واقعی انها را به دنیا نشان دادیم. بطوری که ابهت دو ابرقدرت بین شرق و غرب شکسته شد.
 
ذوالقدر تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس مردم و جهانیان متوجه شدند می توان علیه تمامی ابرقدرتها سالیان سال بدون ترس مبارزه کرد و قدرت های دیگر را در مقابل اسلام به کرنش واداشت.
 
*رابطه با آمریکا یک رابطه عادی و متعارف نیست

ذوالقدر در ارتباط با مسئله آمریکا گفت: رابطه ما با آمریکا یک رابطه عادی و متعارف نیست و جز حساس ترین، پیچیده ترین بخش سیاست خارجی ما است چرا که آمریکا بعد از فروپاشی نظام دو قطبی بعنوان قدرت برتر و میراث خوار جریان استعمار جهانی می آید.
 
وی افزود: آمریکا در تعامل با ایران بیشترین ظلم و جنایت را در حق کشورما روا داشته است و در تاریخ گذشته ایران جنایت های این کشور علیه کشورمان مشهود است.
 
*آمریکا در اعمال ظلم به کشورمان هیچ برگی از تاریخ گذشته را خالی نگذاشته است

معاون راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: ما یک فهرست بلند بالایی از خیانت های آمریکا علیه کشورمان داریم و آنها در جریان انقلاب اسلامی ایران بیشترین حمایت را از رژیم شاه انجام دادند بطوری که سران آنها برای ایجاد کودتا علیه کشورمان با یکدیگر توطئه می کردند.
 
وی ادامه داد: در پرونده سیاه آمریکا دو کودتا علیه کشورمان موسوم به پایگاه شهید نوجه و کودتای موسوم به قطب زاده وجود دارد و آن‌ها نقش تعییین کننده‌ای در تحریم صدام به شروع به جنگ علیه ما را داشتند.
 
ذوالقدر افزود: با تحریک آمریکا عرب‌ها برای حمایت از رژیم بعث عراق شورای همکاری خلیج فارس را ایجاد کردند و مستقیما در جنگ ورود پیدا کردند.  
 
معاون راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: خیانت‌های آمریکا بعد از جنگ هم ادامه داشت به طوری که آن‌ها با قانون داماتو تحریم عملی علیه ایران را آغاز کردند و هر شرکتی که بیش از 40 میلیون دلار با ایران سرمایه گذاری می‌کرد توسط آمریکا تحریم می‌شد.
 
ذوالقدر در ادامه افزود: از سال 1996 تا به امروز تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان ادامه دارد به طوری که آن‌ها به بهانه برنامه هسته‌ای تحریم‌های فلج کننده‌ای را علیه ما اعمال می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: امروزه آمریکا از منافقین حمایت کرده و آن‌ها را از لیست تروریست جدا کرده است به عنوان مثال به جریان‌های ضعیفی مثل جریان ریگی در سیستان و بلوچستان کمک کرده و همین طور در دوران بوش علیه کشورمان تهدید نظامی و اتمی انجام داده است.  
 
*عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مرزها خلاصه نمی‌شود 

معاون راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: در جریان مذاکره باید به قدرت و اقتدار، استحکام ساخت قدرت در ایران، مشروعیت دینی و مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران و پایگاه قوی رهبری و همین طور تجربه تاریخی انقلاب و وجود نیروهای مسلح جنگ آزموده توجه کرد.  
 
ذوالقدر افزود: عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای ایران گسترش پیدا کرده است و نمی‌توان ازپرستیژ بین المللی ایران به راحتی گذشت چرا که عمق استراتژیک کشورمان در چارچوب مرزها خلاصه نمی‌شود و گستره آن به آمریکای لاتین و غرب می‌رسد.  
وی تصریح کرد: آمریکای امروز قدرت ضعیفی دارد و تمام سیاست‌هایش در منطقه به خصوص در افغانستان، عراق و سوریه با شکست مواجه شده و آن‌ها توان ورود به عرصه منازعه را ندارند.
 
معاون راهبردی قوه قضاییه در پایان خاطر نشان کرد: ناکارآمدی سیاست تحریم آمریکا نشان از ضعف آن‌ها دارد به طوری که آن‌ها به مراتب بیش از آن چه که برخی از سیاستمداران ما فکر می‌کنند به رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند چرا که آن‌ها به خوبی می‌دانند که معادلات منطقه‌ای بدون دخالت ایران حل نخواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار