مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از پایان فعالیت ستاد معین بازسازی این استان در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد حاج علیزاده گفت: سهمیه ستاد معین بازسازی استان اردبیل در 19 روستای زلزله زده شهرستان اهر یک هزار و 519 واحد در نظر گرفته شده بود که عملیات ساختمانی تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: اعلام پایان عملیات بازسازی مناطق زلزله زده اهر، هریس و ورزقان پس از اتمام کار سایر ستادهای معین فعال در منطقه در سطح ملی و از سوی مرکز اعلام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از رتبه برتر استان اردبیل در بین ستادهای معین بازسازی خبر داد و بیان کرد: استفاده از سازه های سبک و استاندارد، استفاده از نیروی کار بومی و استفاده از مصالح ساختمانی تولید استان اردبیل از جمله دلایل این موفقیت بود.

حاج علیزاده در ادامه به فعالیت های اداره کل بنیاد مسکن استان اردبیل در حوزه مسکن شهری اشاره کرد و افزود: این فعالیت ها بطور عمده در قالب پروژه های مسکن مهر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به وجود 20 شهر زیر 25 هزار نفر در استان اردبیل سهمیه سال 1389 تا 1391، شش هزار و 500 واحد در نظر گرفته شده بود که شش هزار و 548 مورد (بیشتر از سهمیه ابلاغی )به بانک های عامل معرفی شده و پروانه ساخت گرفتند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به کمبود اعتبارات در برخی حوزه ها بیان کرد: در مجموع 101 میلیارد و 550 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای سال 92 بدون احتساب اعتبارات ملی در نظر گرفته شده که هنوز ابلاغ نشده است.

حاج علیزاده تشریح کرد: از این مبلغ 82میلیارد و 700 میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی و 18 میلیارد و 850 میلیون ریال نیز برای اجرای برخی پروژه ها در 10 شهر استان در نظر گرفته شده است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.