مدير عامل موسسه كشت وصنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوي گفت: اين شركت توانسته است با اجراي طرح‌هاي نوين آبياري تحت فشار، نقش مهمي در اقتصاد منطقه‌اي ايفا كند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،،علي اورعي زارع عنوان كرد: طر ح‌هاي نوين آبياري اعم از سنترپيوپ و قطره‌اي در بيش از هزار و 700 هكتار از اراضي اين موسسه اجرا مي شود.

به گفته او آبیاری قطره‌ای روش مؤثری در تحویل آب مورد نیاز گیاه به داخل خاک است و این امکان را به وجود می‌آورد که عمل آبیاری تا حد رفع نیاز آبی گیاه انجام ‌شود. اجراي این روش به میزان زیادی از اتلاف آب در مقایسه با روش‌های سنتی و بارانی جلوگيري مي‌كند.

اورعي زارع افزود: اجراي طرح كشت نشاء گوجه فرنگي، اجراي طرح هاي تجهيز و ارتقاء سطح مكانيزاسيون و اجراي طرح اصلاح نژاد رومانوف در راستاي بهبود مستمر توليدات دامي از جمله مهم‌ترين پروژه‌ها و اقدامات انجام شده توسط اين شركت است.

مدير عامل موسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه عنوان كرد: ايجاد باغات نمونه الگويي و مكانيزه با تكنولوژي جديد، احداث و راه اندازي گلخانه هيدروپونيك، توليد انواع نهال مثمر و غير مثمر و تقويت فعاليت هاي كشاورزي ودامپروري از اهداف مهم اين شركت هستند.

وي گفت: از آنجايي كه موضوع آموزش در حين خدمت، نقش به سزايي در بروز رساني دانش و تخصص كارشناسان در بخش‌هاي مختلف از جمله كشاورزي دارد، تلاش شده كاگاه‌هاي آموزشي در زمينه‌هاي گوناگون برگزار شود تا كارشناسان مربوطه با استفاده از روش‌هاي فوق كه منجر به افزايش توليدات و محصولات كشاورزي مي‌شود، آشنا شوند.

مؤسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوي درسال 1344هجري شمسي تأسيس شد وبا تعداد 5 هزار حلقه چاه و 5 هزار هكتار زمين در زمينه‌هاي كشاورزي، دامپروري و مرغداري توانسته با همت و تلاش مدیران و پرسنل به رتبه‌های برتر در زمینه‌های مختلف دست یابد./ب

برچسب ها: نقش ، طرح ، نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.