عضو فراكسيون زنان گفت: دولت هر چه سريعتر تكليف مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري را مشخص كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "فاطمه آليا" نماينده تهران در حاشيه جلسه علني امروز (سه‌شنبه،‌9 مهر) در نشست خبري خود به بلاتكليفي مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: اين مركز تا دولت هشتم تحت عنوان مركز امور مشاركت زنان و در دولت‌هاي نهم و دهم تحت عنوان مركز امور زنان و خانواده فعاليت مي‌كرد.
 
وي افزود: تغيير عنوان اين مركز به دليل تغيير راهبردي و مباني تفكري و رياست ستادهاي اين مركز بود.
 
عضو فراكسيون زنان ادامه داد: با توجه به پيروزي انقلاب اسلامي و حساسيت جامعه، مردم و نظام به تحكيم بنيان خانواده اين عنوان تكميل شد و ماموريت‌هاي مركز در دولت نهم و دهم ولو با فراز و فرودهايي ادامه يافت.  
 
آليا اظهار داشت: اصل مشخص شدن راهبرد ما بعد از سياست‌هاي كلي نظام ماده 230 برنامه‌ پنجم بود كه مبدا يك حركت شد و بعد از آن اسناد بالادستي تهيه شدند.  
 
نماينده مردم تهران در ادامه تصريح كرد: آنچه امروز باعث پرسش و مطالبات جامعه زنان شده اين است كه علي‌رغم ثبات دولت يازدهم و انتخاب مسئولين در حوزه‌هاي مختلف، اما تكليف مركز امور زنان و خانواده مشخص نشده است.  
 
وي ادامه داد: معمولا رويه به اين شكل بود كه تا زمان مشخص نشدن رئيس جديد رئيس قبلي در جلسات هيات دولت شركت مي‌كرد اما رئيس مركز امور زنان به دولت دعوت نمي‌شود و فرد جديد كه مورد نظر دولت تدبير و اميد باشد نيز معرفي نشده است.  
 
عضو فراكسيون زنان گفت:‌در اين راستا شايعاتي شنيده مي‌شود هرچند ممكن است كه صحت نداشته باشد اما پرداختن به اين شايعات زمينه‌سازي براي يك اقدام و يك حركت است.
 
آليا افزود:‌ در پشت صحنه تلاش برخي از اصلاح‌طلبان تندرو براي تصدي اين مركز است، كساني كه در مجلس ششم نيز اين مركز را دست داشتند و منجر به اين شد كه در مجلس هفتم تحقيق و تفحص از مركز مشاركت زنان وقت را تصويب كنيم.  
 
نماينده مردم تهران تصريح كرد:‌ در تحقيق و تفحص از مركز مذكور تخلفاتي به اثبات رسيد و گزارش آن در صحن علني مجلس قرائت شد و گزارش تخلف از طريق هيات رئيسه مجلس به حوزه قضاييه ارجاع شد و قوه قضاييه طبق قانون عمل كرد.  
 
وي ادامه داد: اين تخلفات يك بخشي از موضوع است اما بحث اصلي تفكر در مواضع و اصرار آنها به الحاق به كنوانسيو‌ن‌ رفع هرگونه تبعيض عليه زنان  كه مورد مخالفت شوراي نگهبان قرار گرفت چرا كه 90 مورد خلاف شرع و خلاف قانون در آن وجود داشت.  
 
آليا افزود: مواضع فمنيستي آنها مطرح است و الان تلاش مي‌كنند كساني كه در آن زمان گرايش‌هاي فمنيستي داشتند مجددا جذب شوند.
 
عضو كميسيون اجتماعي مجلس بيان داشت: بحث اصلي ما مباني فكري آنها است كه راه تفكر غربي را به كشور باز كرد آموزش‌هايي است كه در داخل كشور تحت عنوان اقدام محلي تغيير جهاني تلاش كردند منويات سازمان‌هاي به اصطلاح طرفدار حقوق زنان را در كشور پياده كنند.  
 
نماينده مردم تهران در ادامه به نشست فراكسيون حمايت از حقوق معلولان با وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اشاره كرد و گفت:‌ در اين جلسه به حقوق معلولان اشاره خواهيم كرد.  
 
رئيس حمايت از حقوق معلولان به دو موضوع عصاي سفيد و زانوهاي خونين اشاره كرد و گفت:‌ از راهنمايي و رانندگي درخواست داريم توجه به نابينايان را در آئين‌نامه راهنمايي رانندگي بگنجانند و اگر مشكلي در اين زمينه دارند ما مي‌توانيم با ارائه يك طرح در مجلس اين موضوع را عملياتي كنيم.  
 
آليا ادامه داد: زانوهاي خونين بحثي است كه در خيابان با آن مواجه هستند چرا كه براي جلوگيري از تردد موتورسيكلت در پياده‌روها ميله‌هاي آهني گذاشته شده كه اين باعث آسيب ديدن نابينايان مي‌شود.  
 
وي در پايان گفت: اميدواريم تا روز 12 آذر كه روز جهاني معلول است اين موضوعات در مجلس به اتمام برسد. 

انتهاي پيام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
درود بر بانوي فرهيخته دكتر فاطمه آليا
آخرین اخبار