عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: 1+5 بحث غنی‎سازی را بهانه کردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ابراهیم آقامحمدی افزود: ایران اسلامی به تقاضای چندین ساله امریکا که ادعا دارد مذاکره و شفاف‎سازی کنند پا به عرصه‎ای گذاشت تا امریکایی‎ها را صداقت‎آزمایی کنند.

وی با بیان اینکه دولت‎مردان براساس کشورمان برنامه‎های تنظیم شده و رهنمودهای رهبری با نرمش قهرمانانه و حفظ اصول مطالب را مطرح کردند، اضافه کرد: در مذاکره با 1+5 شاهد حضور وزرای خارجه از جمله امریکا و ایران بودیم که موضوعاتی از جمله هسته‎ای و تحریم‎های علیه ایران مطرح شد.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس تصریح کرد: در صحبت‎های دکترروحانی و ظریف امیدهایی بود که مذاکرات سازنده است و به سمتی حرکت می‎کنیم که مشکلات پیش رو حل فصل شود.

آقامحمدی گفت: به رسمیت شناختن حق غنی‎سازی ایران حفظ شود و هر وقت نیاز بود از داخل غنی‎سازی صور گیرد همچنین موضوع تحریم‎ها نیز مرتفع شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: 1+5 درخواست کردند که ایران اسلامی در موضوع هسته‎ای غنی‎سازی کند و به سمت ساخت سلاح‎های هسته‎ای نرود.

وی با بیان اینکه بازرسین آژانس می‎توانند از مراکز هسته‎ای بازدید کنند، اضافه کرد: در بحث غنی‎سازی هسته‎ای رهبری فتوا دادند و فتوای شرعی همه چیز ماست و معظم له ساخت سلاح هسته‎ای را حرام دانستند؛ البته 1+5 بحث شفاف‎سازی را بهانه کردند. همه مراکز ما شفاف هستند و بازرسین آژانس هر وقت بخواهند می‎توانند نظارت و بررسی کنند.

آقامحمدی یادآور شد: ایران اسلامی در بحث هسته‎ای شفاف عمل کرده است.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس اظهار کرد: معتقدم موضوع هسته‎ای بهانه این کشورهاست و استکبار هدفش براندازی نظام است، باید عاقل باشند این مهم امری محال است و تنها هزینه‎هایی را به خود تحمیل می‎کنند و نیاز است که روشن و واضح عمل کنند.

وی گفت: ما با 1+5 و امریکا دعوا نداریم فقط خواستار حفظ و تأمین منافع ملت و کشور ایران هستیم./س



برچسب ها: بحث ، غنی سازی ، بهانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.