مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با اشاره به برگزاري كنگره وحشي بافقي در روزهاي 17 و 18 مهرماه جاري در بافق گفت: براي برگزاري اين كنگره، از دو سال پيش برنامه ريزي شده و به طور قطع كنگره اي باشكوه برگزار خواهيم كرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

سنگ آهن بافق اظهار داشت: در اوايل تصدي پست مديركلي ارشاد استان يزد در سفر خود به بافق با پيشنهاد برگزاري كنگره وحشي بافقي مواجه شدم و از آن زمان تاكنون برنامه ريزي هاي متعددي براي برگزاري اين كنگره در مركز استان و شهرستان بافق انجام شده است.

وي با بيان اينكه به طور قطع حمايت جدي مسئولان بافق به ويژه شركت سنگ آهن مركزي بافق در برگزاري هرچه باشكوهتر اين كنگره ملي نقش اساسي داشته است، عنوان كرد: اگر حمايت هاي مسئولان بافق نبود، وحشي بافقي همچنان مهجور مي‌ ماند.

مديركل ارشاد استان يزد همچنين با اشاره به اینکه ریاست کمیته علمی این  کنگره برعهده دانشگاه یزد است، اظهار داشت: با همكاري اين كميته، تاكنون پنج كتاب در مورد وحشي بافقي به چاپ رسيده است.

عبدالحسینی با ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای برگزاری همایش وحشی بافقی، عنوان كرد: تاكنون 417 مقاله به دبيرخانه اين جشنواره رسيده است و مقالات رسيده از سراسر كشور از سوي صاحب نظران، اساتيد و دانشجويان ارسال شده است.

وي از كنگره وحشي بافقي به عنوان يك الگو در فعاليت هاي فرهنگي استان يزد ياد كرد و يادآور شد: شور و نشاط مردم بافق در برگزاري اين كنگره، حمايت مسئولان شهرستاني، برنامه ريزي هاي دقيق و كيفيت كنگره بايد سرلوحه فعاليت هاي فرهنگي استان يزد باشد.

عبدالحسيني اظهار اميدواري كرد: در روزهاي 17 و 18 مهرماه جاري، شاهد برگزاري مراسمي باشكوه در كنگره وحشي بافقي باشيم.

امام جمعه بافق نيز در اين مراسم با اشاره به اینکه بافق در مقاطع گوناگون چهره های اندیشمند و مفاخر بزرگی را به خود دیده است، اظهار داشت: وحشی بافقی یکی از بزرگترین مفاخر علم و ادب است که تاکنون کمتر به مردم معرفی شده است.

حجت الاسلام سيد جواد سليماني اظهار امیدواری کرد: با برگزاری کنگره ملی وحشی بافقی، این شاعر شهیر هرچه بیشتر به جامعه معرفی شود.

امام جمعه بافق گفت: طی دو سال گذشته جلسلت متعددي در خصوص هرچه با شکوه تر برگزار شدن این کنگره برگزار شده است و اميدواريم بتوانيم اين شاعر عارف قرن دهم شهرستان بافق را به همه مردم ايران معرفي كنيم.

فرماندار بافق نیز در اين مراسم ضمن خيرمقدم به خبرنگاران و مسئولان مركز استان يزد اظهار داشت: همه تلاش خود را به كار خواهيم بست تا نخستین همایش گرامیداشت کمال الدین محمد وحشی بافقی به نحو احسن برگزار شود.

مهدي خاوري افزود: مردمان بافق، مردمانی خونگرم، مهربان و متدین هستند که احساس و لطافت را از وحشی بافقی و شجاعت را از آیت الله شیخ محمد تقی بافقی گرفته‌ اند/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.