مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از ارائه‌ 700 میلیون تومان بن کتاب در طول برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: این مقدار بن به اشخاص ارائه می‌شود و نهادهای فرهنگی و علمی به صورت جداگانه از این نمایشگاه خرید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، داننده بااشاره به تقارن شروع سال تحصیلی و برگزاری نمایشگاه کتاب افزود: مهرماه سرآغاز تحولی بنیادین برای تربیت انسان‌هایی متعهد است و این امر محقق نمی‌شود، مگر مطالعه، کار هر روز مردمان جامعه شود و در این میان برگزاری نمایشگاه کتاب، فرصت مناسبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی و پاسخی اقناع کننده به نیاز دانش‌آموزان، طلاب، دانشجویان و اساتید است.

وی افزود: خوشبختانه مهرماه در تبریز، کتاب و کتابخوانی را در اذهان مشتاقان علم و فرهنگ تداعی می‌کند و جایگاه نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی در عرصه فرهنگ استان تثبیت شده است.

داننده گفت: نمایشگاه کتاب تبریز بعد از نمایشگاه کتاب تهران برجسته‌ترین نمایشگاه کتاب در بین نمایشگاه‌های کتاب استانی است و برگزاری چندین دوره‌ متوالی این نمایشگاه نشانگر عزم عمومی برای بسط فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و زمان مناسب برگزاری این نمایشگاه که همزمان با آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌هاست و همچنین مکان مناسب و حضور ناشران استانی و کشوری و بین‌المللی بر قدر و اهمیت این نمایشگاه می‌افزاید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ارائه‌ 700 میلیون تومان بن کتاب در طول برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: این مقدار بن به اشخاص ارائه می‌شود و نهادهای فرهنگی و علمی به صورت جداگانه از این نمایشگاه خرید می‌کنند.

وی حضور بیش از 800 ناشر از سراسر کشور و همچنین 16 نمایندگی ناشرین خارجی را نشان دهنده‌ رغبت ناشران به حضور در این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: استقبال علاقمندان به مطالعه و حضور گسترده اصحاب فرهنگ و ادب باعث رونق بیشتر نمایشگاه و ایجاد انگیزه‌ مضاعف در مولفان و ناشران خواهد شد.

براساس این گزارش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برپاست./س

 

برچسب ها: بن ، کتاب ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.