همزمان با هفته گردشگری، جشنواره طبيعت و روستاگردی، با تأكيد بر معرفی محصولات برتر باغي استان چهارمحال و بختیاری، در روستاي تاریخی و هدف گردشگري « ياسه چای » ( یاسه چاه ) شهرستان سامان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري، زمان برگزاری اين جشنواره را از دهم تا دوازدهم مهرماه سالجاري اعلام کرد و گفت: هدف اين جشنواره تحقق شعار " سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي " و معرفي جاذبه هاي گردشگري روستاي تاريخي « ياسه چای » ( یاسه چاه ) و قابليت هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري به گردشگران در بخش كشاورزي است.

مژگان رياحي افزود: اين جشنواره، زمينه معرفي جاذبه هاي گردشگري اين منطقه را به گردشگران فراهم مي آورد و رونق فروش محصولات كشاورزي و باغي بوميان اين منطقه را به همراه دارد.

ریاحی، برگزاري جشنواره پخت آش محلي و برگزاري نمايشگاه صنايع دستي به صورت اكو موزه در خانه هاي روستايي، افتتاح پايگاه اطلاع رساني و راهنمايي گردشگران استان، برگزاري تورهاي آشنايي عكاسان، نقاشان، اصحاب رسانه و عموم مردم با جاذبه هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري را از برنامه هاي جنبي پیش بینی شده در جشنواره طبيعت و روستاگردی برشمرد.

وي، تاكيد بر حفظ محيط زيست و پاكسازي حاشيه و بستر رودخانه زاينده رود، قايقراني در زاينده رود و معرفي قابليت هاي گردشگري و اقتصادي اين رودخانه به گردشگران، ديدار از بافت تاريخي روستاي ياسه چاي، برگزاري مراسم آئيني نظير گردو چيني، باران خواهي و بازي هاي بومي و موسيقي محلي، و برگزاري تورهاي رايگان را از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بيان كرد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري اضافه کرد: اين استان، از قابليت هاي فراواني براي توسعه گردشگري برخوردار است و بايد با انجام كار فرهنگي، فراهم شدن زيرساخت ها و معرفي جاذبه هاي ناشناخته آن به گردشگران، صنعت توريسم استان را بيش از گذشته رونق بخشید.

روستای تاریخی و بدون کوچه « یاسه چای » ( یاسه چاه )، از توابع شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری است که در حاشیه رودخانه زاینده رود و در محدوده کوهستانی شمال این شهرستان قرار دارد.

این روستا در فاصله 38 کیلومتری شهر سامان و 50 کیلومتری شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) واقع شده است.

دالان های قدیمی و بافت معماری خاص، روستای بدون کوچه « یاسه چای » ( یاسه چاه ) را به یک روستای هدف گردشگری تبدیل کرده و سالانه گردشگران زیادی به این روستا سفر می کنند.

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر سامان ) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.