مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري گفت: حفاظت از منابع ملي، تنها وظيفه اين اداره كل نيست و ديگر دستگاه هاي دست اندركار نيز در حفظ منابع، وظيفه دارند.

خسرو عبدالهي با اشاره به اصل 45 و 50 قانون اساسي و قوانين ملي شدن جنگل ها و مراتع به ويژه ماده يك آن قانون، گفت: انفال و ثروت هاي عمومي نظير اراضي موات، جنگل ها، مراتع و معادن و درياچه ها در اختيار حكومت اسلامي است كه بنا به مصالح و منافع وي تاكيد كرد: همه شهروندان و كساني كه دوستدار طبيعت و محيط زيست هستند مي توانند در حراست از منابع ملي سهيم باشند.

وی افزود: با برشمردن ويژگي هاي خاص منابع طبيعي استان چهارمحال و بختياري تا كنون يك هزار و 500 گونه مرتعي و جنگلي در این استان شناخته شده است كه برخي گونه هاي آن، تنها در استان چهارمحال و بختياري رويش دارد.

عبدالهي با تاكيد براينكه همه دستگاه هاي اجرايي بايد ضرورت حفظ و حراست از منابع طبيعي و عرصه هاي ملي را در نظر داشته باشند، افزود: براي توسعه پايدار كشور، اهميت و ارزش نگهداري از منابع طبيعي را به عنوان منابع خدادادي در اولويت قرار دهيم.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري گفت: حفظ منابع طبيعي به عنوان سرمايه ملي زمينه ساز توسعه پايدار است و اين منابع نيز به مردم تعلق دارد و مردم نيز بايد در حفظ و نگهداري آن مشاركت داشته باشند.

خسرو عبدالهي مهم‌ ترين رسالت اداره كل منابع طبيعي را تبيين اهميت حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي براي همگان بيان كرد و افزود: جامعه بايد با مزاياي حفظ منابع طبيعي آشناشود.

وي حفظ منابع طبيعي را لازمه عموميت يافتن فرهنگ حراست از اين عرصه ها در ميان مردم و دستگاه هاي نظارتي در اين بخش دانست.

بيش از 86 درصد مساحت  استان چهارمحال و بختياري را اراضي ملي شامل عرصه هاي جنگلي و مرتعي تشكيل مي دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.