مسوول کارگروه انرژی کمیسیون تجارت اتاق اصفهان استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری آنان در کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «رضا خیامیان»گفت: فعال شدن اتاق های بازرگانی مشترک ایران با سایر کشورها از جمله اتاق ایران و انگلیس می تواند سطح تجارت ایران با سایر کشورها را افزایش دهد.

وی فعال شدن بخش خصوصی در توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها را خواستار شد و گفت:اعزام گروه های دوستی به سایر کشورها می تواند روابط اقتصادی و سیاسی را تقویت سازد.

مسوول کارگروه انرژی کمیسیون تجارت اتاق اصفهان همچنین فعال شدن رایزن های اقتصادی ایران در سفارت خانه ها راخواستار شد و گفت:دیپلماسی اقتصادی ایران باید فعال از تر گذشته دنبال شود و سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها تنها به فعالیت سیاسی نپردازند بلکه با حضور رایزن های بازرگانی فعال ،بخش اقتصادی را تقویت سازند.

خیامیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:منطقه ویژه اقتصادی شهرضا با وسعت 2 هزار و 400 هکتار در حال آماده سازی برای حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی معافیت گمرکی و مالیاتی را از ویژگی این منطقه برشمرد و گفت:این منطقه تنها منطقه ویژه اقتصادی است که باسرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

وی ایجاد یک واحد پتروشیمی بالادستی و واحدهای تولیدی پایین دستی را از اهداف این منطقه برشمرد و گفت:این منطقه اقتصادی در بخش انرژی فعالیت می کند./س

برچسب ها: اصفهان ، کمیسیون ، تجارت ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.