طب سنتی ایران که سال ها به وادی فراموشی سپرده شده بود با راهیابی به دانشگاه های علوم پزشکی احیا شد و پزشکان بسیاری از این دانشگاه ها در این رشته فارغ التحصیل شدند.

شمس در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران از طب سنتی ایران به عنوان نگهدارنده سلامت جامعه در طول قرن ها یادکرد و افزود: طب سنتی ایران که در سایر کشورها به عنوان مرجع علمی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در کنار طی مدرن در درمان بیماران یاری رسان باشد در طول سال ها به وادی فراموشی سپرده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: طب سنتی ایران در شبه قاهره به عنوان طب یونانی مورد استفاده قرار گرفته و صدها میلیون بیمار را تحت درمان قرار داده است چرا که با تاسیس دارالفنون این روش درمانی کنار گذاشته شده بود.

شمس اذعان داشت: در سال های اخیر طی سنتی ایرانی با راهیابی به دانشگاه های علوم پزشکی احیا شده و پزشکان بسیاری در این رشته فارغ التحصیل شدند.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: طب سنتی ایران باید به روز رسانی شده و با حفظ جایگاه این علم در حوزه سلامت کشور نقش موثری در درمان بسیاری از بیماری ها صعب العلاج داشته باشد./ع2

برچسب ها: بیماری ، سلامت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار