مدير عامل كانون گفت: از رئيس‌جمهور دعوت كرديم تا 16 مهر در برنامه‌ي روز جهاني كودك حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، نشست خبري برنامه‌هاي هفته ملي كودك،‌ صبح امروز با حضور دستگاه‌هاي مختلف در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي-هنري كانون برگزار شد. 

"سيد صادق رضايي" مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اين نشست گفت: پدر و مادرها مي‌توانند نقش مؤثري در مباحثي كه امروز درباره‌ي سبك زندگي اسلامي-ايراني مطرح مي‌شود داشته باشند.  

وي افزود: بچه‌ها مي‌توانند در سبك زندگي خانواده‌ها تأثير داشته باشند آنها را بايد باور كنيم و نيازهاي آنها را بدانيم و به آنها نزديك شويم. 

"رضايي" تصريح كرد: اگر تلاش كنيم مي‌توانيم براي كودكان و نوجوانان برنامه‌ريزي مؤثري در رابطه با نقش آنها انجام دهيم. 

مدير عامل كانون افزود: بسياري از پروژه‌هاي بزرگ را انجام مي‌دهيم اما از كودكان غفلت مي‌كنيم. 

"محمد باقر آدوسي" معاون فرهنگي كانون در ادامه تصريح كرد: كودكان سرمايه‌هاي هر جامعه و ميراث‌دار فرهنگ كهن آن ملت و اداره‌كنندگان آتي جامعه هستند. 

وي افزود: سرمايه‌گذاري در دوران كودكي نه تنها منجر به كاهش هزينه در دوران جواني و ميانسالي مي‌شود بلكه باعث توليد و ارزش افزوده و پويايي جامعه نيز خواهد شد. 

"آدوسي" تصريح كرد: با درك اين موضوع بيش از 20 دستگاه كه نمايندگان آنها در اين جمع حضور دارند به اين ضرورت رسيده‌اند كه توسعه‌يافتگي و پيشرفت هر جامعه مستلزم توسعه‌يافتگي و پيشرفت نيروي انساني به ويژه كودكان آن جامعه است به همين دليل در چند سال اخير به صورت خودجوش گرد هم آمده‌اند و با تشكيل جلسات هم‌انديشي در اين حوزه به بهانه روز جهاني كودك تلاش‌هايي را انجام دادند. 

معاون فرهنگي كانون بيان كرد: اين گروه به اين تصميم رسيدند تا دبيرخانه هفته ملي كودك در سال 92 با توجه به پيشينه‌ي 50 سال كار تخصصي در حوزه كودك به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سپرده شود. 

وي اظهار داشت: كانون اولين جلسه‌ هم‌انديشي را با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف با شركت نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف در مرداد سال جاري تشكيل داد و با برگزاري 5 جلسه‌ي مداوم، سياست‌هاي كلي اين هفته را تدوين كرد. 

"آدوسي" تصريح كرد: تاكنون در 31 استان دبيرخانه شكل گرفته و در 29 استان نيز كارگروهي به رياست استانداري تشكيل شده كه نتيجه‌ي آن 83 جلسه‌ي كارگروه‌هاي استاني و شهرستاني و 130 جلسه‌ي دبيرخانه بوده كه بيش از 280 برنامه‌ي شاد، متنوع و تخصصي مشترك ميان دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است. 

وي افزود: اميدواريم اين حركت جمعي و ضروري در جامعه با تصويب قوانين ثبات يافته تا چشم‌انداز استراتژي و برنامه‌هاي بلند ميان‌مدت و هدفمندي را براي كودكان و نوجوانان به همراه داشته باشد. 

گفتني است؛ هفته‌ي ملي كودك 15 تا 21 مهر در سراسر كشور برگزار مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار