مدير هتل بين المللي تبريز، تابستان سال 92 را ، رويايي ترين تابستان گردشگري آذربايجان شرقي توصيف كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،محمد آراء در نشست خبري مهندس محمدي با اصحاب رسانه افزود: آذربايجان شرقي و به ويژه شهر تبريز با رشد چشمگيري كه در ورود و اقامت گردشگران داخلي و خارجي داشته، طي اين شش ماه رويايي ترين سال گردشگري خود را پشت سر گذاشته است.

وي درصد اشغال تخت‌های هتل بین‌المللی تبريز در شش ماهه سال‌جاری را بالای 95 درصد اعلام کرد و گفت: ظرفيت اشغال اين هتل در شهريور ماه به 101 درصد رسيد.

آراء خاطرنشان كرد: در شش ماهه سال جاری 42 گروه تور خارجی گردشگری از کشورهای اسپانیا، ژاپن، ایتالیا، اتریش و فرانسه در هتل بین‌المللی تبریز پذیرش شده‌اند.

مدير هتل بين المللي تبريز با تاكيد بر نقش توسعه و افزايش هتل هاي استان و نيز بازسازي و استاندارد سازي هتل هاي موجود در رشد اقامت و افزايش رضايت گردشگران از اماكن اقامتي استان، يادآور شد: برای بازسازی، تجهیز و استانداردسازی هتل بین‌المللی تبریز 2.5 میلیارد تومان سال گذشته و در سال‌جاری هزینه شده است.

آراء با بيان اينكه ميزان پذيرش گردشگر از طريق تورهاي خارجي به استان نزديك به 200 درصد افزايش يافته است، توسعه در صنعت گردشگري آذربايجان شرقي را محصول يك مدت طولاني و برنامه ريزي هاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان طي پنج سال خواند.

يادآور مي شود، تبريز هم اكنون داراي 32 هتل است كه دو هتل آن 5 ستاره، دو هتل 4 ستاره، دو هتل 3 ستاره و مابقي 1 و 2 ستاره هستند. كه در تابستان امسال با اشغال 100 درصدي ظرفيت آنها روبرو بوديم.

لازم به ذكر است، هفته گردشگري از 5 مهر ماه همزمان با روز جهاني جهانگردي آغاز شده است كه نشست خبري مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اصحاب رسانه به عنوان يكي از برنامه هاي اين هفته برگزار شد./س

 

برچسب ها: تابستان ، گردشگری ، رویایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.