مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار گفت: به زودي زنان سرپرست خانوار از شناسنامه الكترونيكي به منظور ارائه خدمات يك‌پارچه برخوردار خواهند شد.

 
فهيمه فيروزفر در گفت‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در تشريح اين خبر با اشاره به حفظ كرامت انساني، توانمندسازي و مهارت آموزي زنان سرپرست خانوار توانمندسازي اين بانوان را اولويت برنامه ستاد عنوان كرد و افزود: نقش اين افراد در جهت توليدات با كيفيت سبب رقابت آنان با برندهاي مطرح گرديده است.
وي با مهم خواندن مشاوره تحصيلي و ازدواج فرزندان زنان سرپرست خانوار افزود: اين امر در جهت تحكيم بنيان خانواده در نظر گرفته شده است.
مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار كمك چندين به بانوان نيازمند اين در قالب تور فرهنگي را سبب، جهت‌دهي زندگي خانوادگي اين افراد دانست و گفت: اين امر سبب توسعه و اشاعه تفكر از خودگذشتگي، ايثار و كمك به هم‌نوعان و همشهريان مي‌شود.
فيروزفر تصريح كرد: هر چند كمك‌هاي مادي اين افراد در جهت تسهيل زندگي اين افراد موثر خواهد بود اما در درازمدت اين اقدام سبب وابستگي اين افراد به آنان و ممانعت از توليد توسط خودشان مي‌گردد.
وي تصريح كرد: اين امر زمينه‌ساز معضلات و عدم بهره‌گيري توان آنان در توليد و اشتغال اين افراد شده و كرامت انساني آنان را خدشه‌دار خواهد كرد.
فيروزفر يكي از اقدامات مثبت ستاد توانمندسازي را ايجاد شناسنامه الكترونيكي زنان سرپرست خانوار در جهت ممانعت از بهره‌گيري خدمت اين افراد از دو مكان ذكر كرد و گفت: اين امر از طريق ثبت مشخصات فردي اين افراد در سامانه صورت خواهد گرفت.
وي ايجاد شناسنامه الكترونيكي براي اين افراد را در جهت تسهيل ارائه خدمات به اين افراد عنوان كرد و ادامه داد: ايجاد بانك اطلاعاتي قوي براي زنان سرپرست خانوار، سبب ارائه خدمات جامع از سوي خيريه‌ها، كميته امداد و بهزيستي به اين افراد خواهد شد.
مديركل ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار با بيان آموزش زنان سرپرست خانوار در جهت توانمندسازي بيشتر آنان خاطرنشان كرد: در هر منطقه يك محله به صورت پايلوت به اين امر اختصاص خواهد يافت./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
بنام خدا
اگر بصورت اساسی وجدی این مسئله پیگیری شود واجراشود واقعا بنده سپاسگزارم اززحمات شما
آخرین اخبار