رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به پیشرفتهای این دانشگاه طی چهار سال گذشته گفت: دانشگاه محقق هم اکنون با کسب رتبه های برتر علمی و فرهنگی در رتبه 39 دانشگاه های کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مسعود گنجی در جشن دانشجویان جدید الورود دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: این دانشگاه چهار سال پیش در رتبه 43 کشور قرار داشت.

وی با بیان اینکه رشد این دانشگاه را در بین دانشگاه های برتر دنیا و منطقه خاورمیانه را نیز شاهد هستیم، افزود: تا سال 2009 دانشگاه محقق جایگاه بین المللی نداشت اما از این سال وارد رتبه بندی جهانی شد و نخستین رتبه آن دو هزار 293 بود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه این رتبه طی سالهای اخیر با 17 پله صعود به دو هزار و 276 رسیده، تاکید کرد: این دانشگاه در منطقه خاورمیانه نیز با 22 پله صعود هم اکنون در رتبه 143 قرار دارد.

گنجی از کسب رتبه برتر دانشگاه محقق اردبیلی در بحث امور آموزشی و امور فرهنگی طی دو سال گذشته خبر داد و متذکر شد: موفقیت های اخیر و تداوم آن بار مسئولیت را بر دوش مسئولان دانشگاه سنگین تر کرده است.

وی این دانشگاه را یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون 12 هزار دانشجو در 240 رشته تحصیلی و در مقاطق مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند.

گنجی با اشاره به ایجاد 40 رشته دکترا، 120 رشته کارشناسی ارشد و 80 رشته کارشناسی و کاردانی در این دانشگاه تصریح کرد: سه واحد اقماری دانشگاه محقق نیز در حال حاضر در شهرهای نمین، مغان و مشگین شهر دایر شده و در حال فعالیت در رشته های کارشناسی و کاردانی است.

وی دانشجویان را امانتی برای دانشگاه دانست و با بیان اینکه دانشگاه موظف است با ارتقاء بار علمی و فرهنگی این دانشجویان را تحویل جامعه دهد، عنوان کرد: دانشجویان سرمایه آینده کشور هستند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.