معاون بهداشت وزير بهداشت و درمان با بیان اینکه آمار وبا در کشور به 180 نفر رسیده است، گفت: از این تعداد 5 نفر فوت کرده‌اند که همه آنها از اتباع خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزير بهداشت و درمان در حاشیه روز جهانی سالمند در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضع ابتلا به وبا در کشور، گفت: بیشترین میزان مبتلایان به وبا در سیستان و بلوچستان به ويژه شهرهای ایرانشهر و زاهدان و شهرستان سیرجان در استان کرمان بوده است.

سیاری افزود:  از 180 مبتلا به وبا 104 نفر اتباع خارجی هستند که از مرزهای جنوب شرقی و از کشورهای افغانستان و پاکستان وارد کشور شده‌اند که البته  این افراد همه مبتلا به وبا بوده و وارد کشور شده‌اند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید براینکه روزانه 5 تا 20 هزار نفر از مرزهای جنوب شرقی وارد کشور می‌شوند، عنوان کرد: همكاري‌هاي خوبي با نیروی انتظامی و وزارت نیرو در  این زمینه داشتیم؛  باید توجه  داشت که راه انتقال وبا، آب است که البته بهداشت آب‌های شهری به طور کامل رعایت می‌شود و هیچ آلودگی به وبا ندارند.

وی تصریح کرد:  میزان کلر در آب شهری به طور معمول 4 دهم تا 5 دهم ptm است که در شرایط شيوع وبا در استانی خاص، میزان کلر آب به نیم تا یک ptm می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: شهرهای بزرگ از نظر آب آشامیدنی مشکلی ندارند، اما ایرانشهر مشکلاتی در زمينه آب‌‌رسانی دارد که باید  وزارت نیرو این مشکل را هر چه سریعتر برطرف کند.

معاون بهداشتی وزير بهداشت و درمان درباره علايم وبا  گفت: علائم اين بيماري به صورت اسهال آبکی است که 80 تا 90 درصد به صورت خفیف و متوسط بوده و افراد مبتلا به این علامت باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند تا با مشکل مواجه نشوند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار