مدیر سلامت شهرداری منطقه 2 از اجرای طرح بزرگ معاینه قلب دانش آموزی برای نخستین بار در تهران خبر داد.

عباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای این طرح در منطقه 2 اظهار داشت: این طرح در 9 ناحیه و در هر ناحیه در یک مدرسه با همکاری بیمارستان های مدرس، حضرت رسول (ص) و نیز کانون پزشکان منطقه انجام خواهد شد.

وی با بیان معاینه اولیه حدود 1800 دانش آموز در این طرح افزود: در 2 مدرسه شاهد فاطمه الزهرا (س) و مدرسه پژوهش علاوه بر چکاب اولیه آموزش تصویری جهت آشنایی دانش آموزان با ساختمان قلب و راه های پیشگیری از بیماری های قلبی و داشتن قلبی سالم به دانش آموزان توسط کارشناس ارائه خواهد شد.

مدیر سلامت شهرداری منطقه 2 با اشاره به یادگیری سریع تر دانش آموزان از طریق تصویر اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان با عوامل موثر در بیماری های قلبی نظیر چاقی، استعمال دخانیات، عدم تحرک و نیز عوامل موثر در قلب سالم مانند سبزیجات و ورزش بیشتر آشنا خواهند شد.

عباسی با یادآوری اجرای این طرح برای نخستین بار هدف از اجرای این طرح را حساس سازی مردم نسبت به بیماری قلب و عروق و راه های پیشگیری از آن عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه فردا از ساعت 9 تا 11 صبح با حضور یک گروه پزشکی متشکل از 1 پزشک متخصص، کارشناس بهداشت وی یک پیراپزشک در 9 مدرسه گزینش شده در 9 ناحیه برگزار خواهد شد ضمن این که هدف از اجرای این طرح در مدارس فرهنگ سازی افراد نسبت به سلامت بدن از سنین اولیه است./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
احمد
۱۴:۱۸ ۲۰ تير ۱۳۹۶
سلام البته اولین بار نبوده بلکه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۱ منطقه ۱۸ تهران اقدام به طرح معاینه ی قلب در مدارس کرد.
United States of America
احمد
۱۴:۱۸ ۲۰ تير ۱۳۹۶
سلام البته اولین بار نبوده بلکه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۱ منطقه ۱۸ تهران اقدام به طرح معاینه ی قلب در مدارس کرد.
آخرین اخبار