رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: پيشرفت فيزيكي كارخانه پتروشيمي گچساران 36 درصد است.

 داريوش ديوديده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: بخشي از قطعات و ماشين آلات مورد نياز اين كارخانه تامين و در مكان آن قرار دارد و بخش سازه اي طرح نيز در حال اجرا است.
وي با اشاره به رضايت بخش بودن روند پيشرفت فيزيكي طرح پتروشيمي گچساران، بيان كرد: در نشست با پيمانكار اين طرح صنعتي نكاتي در زمينه نقش آن در استفاده بهينه از ذخاير استان، ارزش افزوده قابل ملاحظه، اشتغال مستمر، تامين مواد اوليه براي كارخانه هاي داخلي، ارزآوري، صادرات مناسب و توسعه منطقه مطرح و بر لزوم شتاب بخشي در روند اجراي آن تاكيد شد.
ديوديده در مورد كارخانه آرد مارون گچساران نيز اظهار كرد: اين كارخانه اقدام به تامين مطلوب آرد باكيفيت و مرغوب براي كهگيلويه و بويراحمد مي ‌كند كه مشكلات و نيازمندي ‌هاي آن بايد برطرف شود.
وي كارخانه ماشين سازي پارس گچساران را از واحدهاي مهم صنعتي كهگيلويه و بويراحمد دانست و عنوان كرد: اين كارخانه با ظرفيت توليد سالانه 18 هزار تن قطعه فلزي از توانايي بالايي در بخش صنعتي استان برخوردار است.
ديوديده ابراز داشت: تامين قطعات مورد نياز شركت بهره برداري نفت و گاز و پتروشيمي گچساران و استان هاي همجوار از اهداف راه اندازي اين كارخانه بوده است.
وي يكي از مشكلات كارخانه ماشين سازي پارس گچساران را بازاريابي قطعات اعلام كرد و افزود: اقدامات لازم براي رفع اين مشكل به زودي انجام مي شود.
ديوديده گفت: گچساران به دليل شرايط خاص ميان‌ راهي، همجواري با بنادر جنوبي كشور، وجود منابع چشمگير نفت و گاز و داشتن معادن متعدد و نيروي انساني كارآمد توانايي تبديل شدن به قطب توسعه كهگيلويه و بويراحمد را دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.