گردشگري که عنصر اصلي جهانگردي محسوب مي شود باعث اشتغالزايي و ارز آوري به يک کشور و به دنبال آن موجب ارتباطات فرهنگي، اقتصادي و سياسي کشورها مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امروزه جهانگردي به لحاظ اقتصادي پديده اي است سودآور يک صنعت در نظر گرفته مي شود.

ايران با توجه به دارا بودن ميراث فرهنگي غني و آثار تاريخي و مناظر طبيعي بکر و ديدني مي تواند جهانگردان بسياري را به سوي خود جلب کند و از صنعت توريسم به منزله ابزاري راهبردي در توسعه اقتصادي کشور استفاده کند.

در اين رابطه محمد باقر صدري ضمن بر شمردن موارد قبلي در رابطه با قدرت ايران در اين حوزه به خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: مي توانيم با فراهم ‌آوردن زيرساخت ها در کشور همچون بهبود جاده ها و حمل و نقل کشور، ساخت هتل ها و اماکن مناسب با استانداردهاي جهاني براي اسکان مسافران نه تنها جهانگردان و توريسم خارجي را به کشور جذب کنيم بلکه مردم کشور را نيز ترغيب به سفر کنيم.

وي همچنين بيان کرد: توريسم با ورود به کشور و آوردن درآمدهاي ارزي نه تنها اقتصاد را رونق مي بخشد بلکه اشتغالزايي را هم به دنبال دارد چرا که جهانگردان و گردشگران از ابتداي ورود به خاک کشور به نوعي سرمايه گذاري بدون هزينه اي را صورت مي دهند و با هزينه کردن براي خوراک ، اسکان وبازديد از مناطق مختلف تا حمل و نقلشان اشتغال را در داخل کشور بهبود مي بخشد.

وي در پايان گفت: کشور ما تمامي جنبه هاي گردشگري از جمله مذهبي، تاريخي، باستاني، پزشکي محيط زيست، منابع طبيعي را در بر ميگيرد بنابراين بايد به اين بخش نگاهي صنعتي و ويژه داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، صنعت ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار