استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: سرمايه گذاري و توليد در بخش هاي مختلف به ويژه صنعت، كشاورزي، آب و گردشگري اولويت هاي اساسي براي توسعه همه جانبه اين استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، سيد موسي خادمي در نشست شوراي اداري كهگيلويه و بويراحمد افزود: براي تحقق امر سرمايه گذاري و توليد نيز بايد زيرساخت هاي لازم در حوزه امور زيربنايي از جمله راه و ساير خدمات عمومي فراهم شود.
وي با تاكيد بر همكاري و تعامل ميان همه دستگاه هاي اجرايي اعم از فرهنگي، خدماتي و عمراني در استان افزود: يكي از عوامل مهم در اجراي سريع پروژه ها همكاري بين بخشي است.
خادمي بر ضرورت استقبال از سرمايه گذاران در بخش هاي مختلف اشاره كرد و گفت: مديران بايد به جاي ايجاد موانع و مشكل در راه سرمايه گذاران تسهيل كننده امر سرمايه گذاري و توليد باشند.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه هرگونه نگاه تنگ نظرانه و بدبينانه نسبت به امر سرمايه گذاري از سوي مديران موجب فرار سرمايه ها و فرصت هاي مناسب اقتصادي از اين استان خواهد شد، اظهار كرد: كوچكترين كوتاهي و سهل انگاري از هيچ مدير و حتي سيستم بانكي در اين راستا قابل توجيه و يا پذيرش نخواهد بود.
وي با بيان اينكه مديران برنامه كوتاه مدت و اولويت دار شش ماه آينده خود را طراحي و ارايه دهند، افزود: در اين مدت نيز بايد برخي از اين برنامه ها عملياتي و طرحهاي نيمه تمام به بهره برداري برسند.
 خادمي اظهار كرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته و طرح آمايش سرزميني برنامه بلندمدت توسعه كهگيلويه و بويراحمد طراحي شده به گونه اي كه با تغيير مديريت ها اجراي آن نيز متوقف نشود.
خادمي يكي از مهمترين مشكلات در توسعه نيافتگي كهگيلويه و بويراحمد را با وجود ظرفيت ها و توانمندي هاي بالقوه در حوزه هاي مختلف مربوط به سوء مديريت ها و نگاه هاي سليقه اي دانست و بر ضرورت نگاه علمي و برنامه هاي توسعه محور در همه زمينه ها تاكيد كرد.
وي ابراز داشت: دستگاه ها همچنين ليست طرح هاي 100 روزه اي را كه مي تواند با وجود منابع مالي محدود به بهره برداري برسانند را در اسرع وقت ارايه دهند.
دكتر خادمي بار ديگر نگاه هاي تنگ قومي و قبيله اي، حزبي و گروهي و حتي سردسيري و گرمسيري را آفت جدي در اه توسعه و عامل عقب ماندگي و توسعه نيافتگي استان اعلام كرد و افزود: رويكرد مهم مديران بايد پرهيز از اين نوع نگاه ها و رويكردهاي منفي باشد.
وي با بيان اينكه چنين نگاه هاي منفي تنها از افراد مغرض و ذهن هاي بيمار بيرون مي آيد ، اظهار كرد: وظيفه مديران ارايه خدمات عمومي مناسب به همه افراد بدون هيچگونه گرايش حزبي، گروهي و منطقه اي است.
وي مهمترين ملاك در تغيير مديران را كارآمدبودن، داشتن برنامه، قدرت نفوذ و چانه زني براي مطالبه خواسته هاي به حق اين استان در حوزه هاي مختلف دانست و افزود: يكي از آسيب هاي جدي در گذشته اين بود كه به جاي نگاه هاي برنامه محور، سليقه هاي افراد بر امور حاكم بود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد با انتقاد از روند كند مبادله موافقت نامه ها و نزديكي فصل سرما، اظهار كرد: بسياري از پروژه هاي عمراني در استان به دليل اين امر هم اكنون راكد هستند./ب
برچسب ها: سرمایه ، توسعه ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.