سرپرست فرمانداری قصرشیرین از کشف 170هزار لیتر سوخت قاچاق از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ياور محمدي در جلسه قاچاق كالا و ارز گفت: برابر قانون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، عرضه هرگونه سوخت خارج از شبكه ممنوع است و با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.
وي با تاكيد بر نظارت دقيق و جدي بر عرضه سوخت، تصريح كرد: يكي از دلايل عمده قاچاق سوخت در مرزهاي اين شهرستان مربوط به فعاليت هاي ترانزيتي در اين منطقه و تفاوت قيمت سوخت كشورمان با عراق است.
وي افزود: با تلاش نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي سه هزار و ۵۰۰ قوطي مشروبات الكلي، ۱۶۵ حلقه لوح فشرده غيرمجار، ۲۷ دستگاه ماهواره، ۴۱ قبضه سلاح، ۱۸۳ هزار و ۲۵ دلار ارز و ۳۰ميليون و ۶۱۴ هزار دينار ارز از قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
وي اضافه كرد: مرزها در قصرشيرين فرصت و ظرفيتي براي توسعه اقتصاد كشور هستند لذا بايد از اين ظرفيت براي توسعه رونق اقتصادي مردم استفاده كرد.
سرپرست فرمانداري قصرشيرين با بيان اينكه تجارت كوله بري نقش مهمي در رونق اقتصادي مناطق مرزي و كاهش قاچاق كالا دارد، گفت: اين نوع تجارت يكي از فرصت هايي است كه نظام جمهوري اسلامي براي مرزنشينان ايجاده كرده تا بتوانند از مزاياي مرزنشيني در قالب تجارت كوله بري بهره مند شوند.
وي گفت: اين تجارت هم اكنون در قصرشيرين فعال است و بالغ بر سه هزار نفر در اين زمينه فعاليت مي كنند و با وجود راه اندازي اين فعاليت در چند سال گذشته متاسفانه هنوز اين ظرفيت باعث رونق شهرستان نشده است كه مي طلبد با همكاري ادارات و نهادهاي مستقر در مرز ، سعي شود از اين فرصت به نحو مطلوبي استفاده شود.
محمدي تاكيد كرد: خروج كالاهاي كوله بران از مرزهاي شهرستان به صورت تجميعي ممنوع است و كالاها و اقلامي كه از طريق كوله بري وارد شهرستان مي شوند، بايد در داخل قصرشيرين به فروش برسد.
شهرستان قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه با بيش از
۲۵ هزار نفر جمعيت و ۱۸۶ كيلومتر مرز مشترك با عراق داراي دو مرز رسمي و فعال خسروي و پرويزخان است./س


 

 

برچسب ها: کشف ، قاچاق ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.