مقاومت و پايداري ارتش عربي سوريه و دستاوردهاي آن در درگيريهاي اخير در سوريه باعث شد مردم سوريه براي وفاداري به اين ارتش اقدام به اهداي خون کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ، سازمان "اتحاديه جوانان انقلابي" در چهل و پنجمين سال تاسيس آن طرح اهداي خون به ارتش عربي سوريه را با عنوان "خونهاي ما فداي وطن ماست" به اجرا در آورده است.
محمد العلي رئيس دفتر اين اتحاديه در زمينه اقدام داوطلبانه جوانان در اهداي خون در مصاحبه با خبرنگار الاخباريه سوريه گفت: خونهاي ما فداي وطن است، اين عنوان براي طرحي است که سازمان جوانان انقلاب به اجرا درآورده اند و اين کمترين هديه اي است که مي توانيم به ارتش عربي سوريه تقديم کنيم. ارتشي که در حال حاضر از وطن ما دفاع مي کند.
خانم عبير عبدالله عضو هيئت رئيسه حزب «القنيطره» نيز گفت: با وجود ايثارگريهاي ارتش عربي سوريه اين خونهاي ما کمترين چيزي است که مي توانيم تقديم کنيم و  با توجه به نيازم مبرم به خون اين استقبال مردمي از اهداي خون را مشاهده مي کنيم. هم اکنون در کنار من 65 جوان و نوجوان حضور دارند که مي خواهند خون خود را به وطن اهدا کنند زيرا ايثارگران جان خود را به وطن تقديم کرده اند.
باسل حسن دبير شاخه جوانان در حزب القنيطره اظهار داشت : اين سازمان در نظر دارد هر ماه خونهاي اهدايي مردم را در مراکز استانها و دمشق جمع آوري کند.درحقيقت جمعيت زيادي از جوانان به سمت دمشق آمده اند تا در اين طرح اهداي خون شرکت کنند. اين به منزله شرف و افتخار همه ما و ملت سوريه است زيرا به منظور اهداي خون در راه وطن به اينجا آمده اند.
خبرنگار شبکه الاخباريه افزود:در اين فعاليتها همچنين شاخه القنيطره در اتحاديه جوانان انقلابي سوريه و انجمن الميدان نيز مشارکت دارند. داوطلبان اهداي خون تاکيد کردند اين خونهاي آنها فقط به منزله قدر داني از نيروهاي ارتش عربي سوريه است که همواره در دفاع از ملت سوريه جانفشاني مي کنند.
وسيم المبيض دبير انجمن الميدان در شاخه دمشق اظهار داشت: اين طرح امروز در راستاي برگزاري مراسم چهل و پنجمين سالگرد تاسيس آن است و ما خواستيم اين پيام را به جهانيان بدهيم که ما با خونهاي مردم سوريه مي خواهيم کشور سوريه را آباد کنيم خونهاي همه ملت يکي است. 
مانيا ابراهيم عضو هيئت رئيسه حزب القنيطره نيز گفت: ما مجموعه اي جوانان که بيش از 150 نفر هستيم به اينجا آمده ايم تا خون خود را اهدا کنيم و خونهاي خود را فداي وطن کنيم و عشق خود را به ارتش عربي سوريه اعلام مي کنيم هر چند هديه مختصري است که تقديم مي کنيم زيرا هر چه تقديم کنيم به ميزان جان نثاريهاي ارتش عربي سوريه نخواهد رسيد اما فقط با اين اقدام مي خواستيم عشق خود را به ارتش سوريه اعلام کنيم.
خبرنگار شبکه  افزود: اين داوطلب شدن ها براي متحد شدن خونها و تشکر از جانفشاني هاي ارتش عربي سوريه است. جان فشاني هايي که به داستاني براي دفاع از وطن تبديل شده اند و به سپيده دم اميد بشارت مي دهند.
برچسب ها: بین الملل ، دمشق ، خون ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار