رئيس ائتلاف مخالفان سوري در حالي از موافقت خود با مشارکت در کنفرانس ژنو2 خبر مي دهد که بسياري از اعضاي ائتلاف اين موضع را موضع شخصي وي مي دانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، سخنگوي سازمان ملل اعلام کرد احمد الجربا رئيس ائتلاف مخالفان سوري آمادگي اين ائتلاف را براي ارسال نمايندگان خود به کنفرانس ژنو2 اعلام کرده است. 
از سوي ديگر برخي از اعضاي اين ائتلاف اعلام کردند اظهارات الجربا بيانگر ديدگاه ائتلاف نيست و در واقع اقدامي شتابزده پيش از تصميم گيري هاي هيأت کل ائتلاف است. 
صلاح حسن در گزارشي با اشاره به اين که افق برگزاري کنفرانس ژنو2 درباره سوريه بخصوص براي ائتلاف مخالفان سوري مبهم است افزود: ائتلاف هنوز در گفتمان خود خطاب به جامعه بين المللي نتوانسته است موضع متحدي اتخاذ کند. رئيس اين ائتلاف سخناني ايراد کرد که خشم اعضاء را برانگيخت. وي پس از ديدار با دبيرکل سازمان ملل اعلام کرد آماده است نمايندگان ائتلاف را به کنفرانس ژنو اعزام کند. برخي از اعضاي ائتلاف از جمله کمال اللبواني و خالد خوجه اعلام کردند سخنان الجربا بيانگر ديدگاه هاي خودش است زيرا اساسنامه ائتلاف مخالفان مبتني بر کناره گيري نظام سوريه قبل از هرگونه مذاکره است. 
در ادامه آمده است: از سوي ديگر نظام سوريه ائتلاف مخالفان را به رسميت نشناخته است و هيچ علائم و شواهدي دال بر تغيير اين موضع در آينده وجود ندارد و در حالي در مذاکرات ژنو 2 شرکت خواهد کرد که مخالفان داخلي و نه ائتلاف مخالفان، را نماينده مردم سوريه مي داند. 
وليد المعلم وزير خارجه سوريه گفت: در داخل سوريه برخي مخالفان ملي گرا هستند که احزابي هم دارند. اين احزاب بايد به نمايندگي از آنها در کنفرانس شرکت کنند. 
در ادامه گزارش با اشاره به مشکلات داخلي در ائتلاف مخالفان سوري آمده است: اين ائتلاف با مخالفان نظامي اختلافاتي دارد به گونه اي که چند روز پيش سيزده گروه از مخالفان مسلح از جمله جبهه النصره و جنبش احرار شام که دو گروه از بزرگترين گروه هاي مخالفان به شمار مي روند اعلام کردند ائتلاف و دولت موقت آن را به رسميت نمي شناسند. يکي ديگر از نشانه هاي تشديد اختلافات ميان ائتلاف مخالفان و برخي گروه هاي مخالف نظامي اين است که چهل گروه از گروه هاي نظامي از سازماندهي جديد خود با عنوان ارتش اسلام خبر دادند. 

برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار