معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : برنامه پنجم توسعه در کشت پاییزه باید محقق شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی مدیران و مسئولان مراکز جهاد کشاورزی استان همدان که باهدف برنامه ریزی کشت های پاییزه سال زراعی 93-92 برگزار شد گفت: تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه استان در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی بخصوص محصولات راهبردی باید در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی در سطح استان همدان قرار گیرد.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون کشور با مشکلات ناشی از تحریم ها دست و پنجه نرم می کند بنابراین باید در بخش کشاوری که دارای وابستگی کمتری نسبت به سایر بخش های اقتصادی کشور است فعالیت های سازنده ای صورت گیرد.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تامین امنیت غذایی را مهمترین رسالت سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: برای سال زراعی که در پیش رو داریم مدیران باید هم افزایی را مد نظر قرار داده و از تمامی ظرفیت های موجود برای حمایت از کشاورز و تولیدکننده بهره گیرند.
ابراهیمی افزود: محصولات راهبردی شامل گندم ،جو و کلزا هستند که باید از فناوری های جدید در توسعه کشت آنها بهره گرفته شود .
در ادامه این گردهمایی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی با تشریح سیاست ها و اهداف سازمان جهاد کشاورزی برای سال زراعی 93-92 گفت: برای اجرای پروژه گندم و تحقق خودکفایی برنامه ریزی صورت گرفته که شهرستان ها باید بر اساس آن پیش روند همجنین امسال توسعه کشت دانه های روغنی بوِیژه کلزا مورد تاکید است.
شهرام پرورش افزود: تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان از جمله بذر و کود های شیمیایی در آستانه کشت پاییزه توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است.
وی ادامه داد: با توج به خسارات ناشی از خشکسالی در سال زراعی گذشته بخصوص خسارت گندم دیم امسال توزیع ارقام جدید بذر گندم که به تنش های خشکسالی مقاوم هستند مد نظر قرار گرفته که باید در دسترس کشاورزان قرار داده شود./س
برچسب ها: توسعه ، کشت ، پائیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.