معاون جديد امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت، اعلام كرد:اصلي‌ترين و اولين كاري که بايد در بخش معدن صورت بگيرد، اين است كه با حركت جهشي ، بخش معدن همراه با ديگر بخش‌هاي اقتصاد رو به جلو حركت کند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ، سيد جعفر سرقيني، در مراسمي با حضور كاركنان معاونت امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بيان اينكه  بايد راه را براي توسعه بخش معدن هموار كرد، گفت: برغم اينكه فضاي کسب و كار در سال‌هاي اخير چندان مطلوب نبوده ، اما اقدامات بزرگي در زمينه توسعه حوزه معدن انجام شده است.

وي به ادغام وزارت معادن و فلزات و صنايع هم اشاره كرد و گفت: در آن زمان براي اينكه بخش معدن بعد از ادغام به حاشيه نرود اقدام به تاسيس سازمان توسعه معادن كرديم. از همين رو بعد از ادغام وزارت صنايع و معادن و بازرگاني براي اينكه بخش معدن به حاشيه نرود با كمك اهالي معدن بايد يك اقدام عملي جدي انجام دهيم.

سرقيني ادامه داد: اين اقدام عملي بايد پس از بررسي‌هاي لازم و با كمك همه اهالي بخش معدن صورت بگيرد و خوشبختانه وزير صنعت،‌ معدن و تجارت هم براي اين منظور اعلام آمادگي کرده است.

وي با بيان اينكه سهم معدن از توليد ناخالص ملي بايد افزايش پيدا كند، تصريح كرد: با برنامه ريزي مناسب براي کاهش هرچه بيشتر صادارت محصولات معدني به صورت خام يا با ارزش افزوده پايين، خواهيم توانست سهم بخش معدن از توليد ناخالص داخلي را به ميزان قابل توجهي افزايش دهيم.

معاون معدني وزير صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اينكه از توسعه فعاليت‌ بخش خصوصي در معادن و صنايع معدني به صورت جدي حمايت خواهد كرد، اظهار داشت: بخش خصوصي هنوز كارهاي بزرگ معدني را در كشور آغاز نكرده است. بايد حمايت كنيم خصوصي‌ها نيز در بخش معدن دست بكارهاي بزرگ بزنند.

وي افزود: در بحث حاكميتي بايد طرحي را ارايه كنيم، تا توازن كافي در بخش‌هاي مختلف زنجيره توليد محصولات معدني به خصوص فولاد ايجاد شود.

وي ابراز اميدواري کرد با تعريف سازكاري مناسب زمينه حضور شركت‌هاي بزرگ خارجي در بخش معدن كشور فراهم شود و خاطرنشان كرد: شركت‌هاي بزرگ داخلي و خارجي از اكتشاف معادن تا فرآوري محصولات معدني مي‌توانند به توسعه معادن كشور كمك كنند.

وي همچنين از زحمات جعفري در زمان تصدي اين پست تقدير و براي وي در مسئوليت جديد آرزوي موفقيت كرد. 

در ادامه اين مراسم «وجيه الله جعفري» معاون سابق امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت هم ضمن قدرداني از تلا‌ش‌همه فعالان بخش معدن در سال‌هاي اخير گفت: همواره تلاش كرديم بستر حركتي ما در بخش معدن يك بستر توسعه اي‌ باشد، بخش معدن اهميت فراواني دارد و مي تواند نقش زيادي درتوسعه اقتصاد ملي ايفا كند.

وي با بيان اينكه اقدامات فراواني صورت گرفته است، تاكيد كرد: البته كارهاي فرواني هم باقي مانده است كه بايد انجام شود تا بخش معدن به جايگاه واقعي خود در اقتصادكشور دست پيدا كند.

جعفري در پايان از وزراي سابق و جديد وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدير و تشكر كرد و گفت: در اين سال‌ها اگرچه سختي‌هاي فراواني در مسير توسعه بخش معدن كشيده‌ايم، اما دستيابي به هر موفقيتي در اين بخش مسير نمي‌شد مگر با همكاري و حركت جمعي مجموعه همكاران ستادي، بخش خصوصي، بخش تخصصي و نهادهايي همچون خانه معدن كه همواره دركنار تصميم سازان و تصميم‌گيران بخش معدن بوده‌اند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار