اهواز/

درخواست برنج‌كاران از سازمان آب و برق براي همكاري در روزهاي پاياني کشت

رییس انجمن برنجکاران خوزستان خواستار حل مشکل کمبود آب در اراضی برنج حوزه کرخه شد و در این زمینه گفت: اگر در روزهایی پایانی کشت آب به محصول برنج نرسد با افت محصول مواجه خواهیم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ محمد سواری عنوان‌کرد: سازمان آب و برق باید در این دو هفته آخر کشت برنج و نزدیکی به زمان برداشت با کشاورزان همکاری کند.

وی با اشاره به تأمین نقدینگی واحدهای شالی‌کوبی از محل تسهیلات بانک کشاورزی اظهارکرد: اگر این بانک تسهیلاتی به واحدهای شالی‌کوبی بدهد، این واحدها به‌موقع وجوه کشاورزان را پرداخت کرده و کشاورزان به‌راحتی فصل زراعتی جدید خود را آغاز خواهد کرد.

رییس انجمن برنجکاران خوزستان افزود: از بانک کشاورزی می‌خواهیم تا همان‌گونه که به واحدهای ذرت خشک‌کنی با ضمانت زنجیره‌ای تسهیلات می‌دهد به شالی‌کوبان نیز به همین شکل تسهیلات اختصاص دهد.

سواری همچنین از وجود انواع برنج وارداتی در بازار همزمان با نزدیکی به برداشت تولید داخلی ابراز نگرانی کرد و در این خصوص گفت: برنج‌های وارداتی، بازار را در انحصار خود قرار داده است و به همین علت ما چشم‌انداز خوبی برای بازار تولید برنج خود نمی‌بینیم./س
برچسب ها: برنج کاران ، همکاری ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.