همزمان با ایام گرامیداشت دفاع مقدس طرح آبیاری بارانی به مساحت 37 هکتار با حضور استاندار اردبیل و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در روستای رضی‌آباد اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در این مراسم که دیروز برگزار شد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با اشاره به موفقیت‌های استان در توسعه آبیاری مدرن و تحت فشار اعم از ثقلی و بارانی اظهار داشت: با حمایتی که دولت کریمه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر داشته شاهد عملیاتی شدن طرح‌های متعددی در این حوزه بودیم.

عادل عبدایمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه 85 درصد اعتبارات مربوط به توسعه آبیاری مدرن را دولت و تنها 15 درصد را کشاورزان آن هم با تسهیلات مناسب پرداخت می‌کنند، به نظر می‌رسد تبدیل اراضی دیم به آبی می‌تواند هم به تولید بیشتر و هم کیفی‌تر کمک کند.

وی ضرورت توجه و استقبال زارعان و کشاورزان را از این طرح‌های مولد و اشتغالزا بسیار مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با عنایت زارعان به تولید بیشتر و بهره‌وری بالاتر، این طرح‌های توسعه‌ای تقویت شده و به نقطه مطلوبی برسد.

در این مراسم مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردبیل نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: علاوه بر طرح‌های آب و خاک که از محل اعتبارات ملی انجام می‌شود از محل اعتبارات بلاعوض خشکسالی نیز شاهد لوله‌گذاری پلی‌اتیلن 83 حلقه چاه به طول 112 کیلومتر و احداث پنج فقره استخر کشاورزی با اعتباری 16.5 میلیارد ریال بودیم.

عدیل سروی گفت: هفت طرح آبیاری بارانی به مساحت 60 هکتار و با اعتبار 3.20 میلیارد ریال تحویل بهره‌برداران شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را 1.85 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: 1.38 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات بلاعوض مربوط به سهم دولت و 47 میلیارد ریال نیز مربوط به سهم شخصی کشاورزان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردبیل در ادامه گفت: با اجرای این طرح راندمان آبیاری افزایش یافته و روش آبیاری سنتی به روش آبیاری مدرن تبدیل و سبب استفاده بهینه از آب کشاورزی و افزایش میزان محصول تولیدی می‌شودب/.

برچسب ها: اردبیل ، آبیاری ، بارانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.