معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح آمارگیری و بیمه کردن کلنی های زنبور عسل در استان کردستان از هفتم مهر آغاز شد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج، جعفری گفت: آمارگیری از کلنی های مدرن و بومی زنبور عسل و همچنین بیمه کلنی های مدرن از هفت تا 12 مهرماه در سطح استان انجام می شود.

وی افزود: این طرح توسط جهاد کشاورزی شهرستان ها و شرکت تعاونی زنبورداران انجام می شود.وی با تاکید بر همکاری زنبورداران با ماموران آمارگیری، هرگونه نقل و انتقال و کوچ کلنی ها را ممنوع اعلام کرد و از زنبورداران خواست از این اقدام جلوگیری کنند.

وی به وضعیت زنبور عسل در استان کردستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمارگیری سال گذشته، 128هزار کلنی شامل 10هزار بومی و 118 هزار مدرن در استان کردستان وجود دارد.معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، تعداد شاغلان در عرصه پرورش زنبور عسل در استان کردستان را سه هزار و 331 نفر ذکر کرد و افزود: سالانه در استان کردستان هزار و 144تن عسل در کلنی های مدرن و بومی تولید می شود. وی عسل تولیدی استان کردستان را از نظر کیفیت و کمیت در سطح کشور از مرغوبترین دانست و گفت: با اجرای طرح توسعه زنبورداری طی برنامه پنجم توسعه تا سال 94 تعداد کلنی های استان به 500 هزار کلنی افزایش می یابد.

جعفری میزان اعتبار پیش بینی شده برای افزایش طرح کلنی های زنبور عسل از محل اعتبارت عمرانی را 97 میلیارد 537 میلیون ریال و همچنین یکهزار و 186 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات ذکر کرد و افزود: با اجرای طرح افزایش تعداد کلنی های زنبور عسل در استان کردستان، پیش بینی می شود برای هشت هزار و 350 نفر دیگر اشتغال ایجاد شود./ب

برچسب ها: شرکت ، طرح ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.