استاندار کرمان، از مهار بیماری «وبا» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، اسماعیل نجار در شورای سلامت استان کرمان با بیان اینکه بیماری «وبا» در استان کرمان مهار شده است و جای نگرانی وجود ندارد ، حضور اتباع بیگانه‌ی غیرمجاز را عامل بروز این بیماری در استان کرمان عنوان کرد.

وی گفت: اتباع بیگانه‌‌ی مجاز که به طور رسمی در ایران زندگی می‌کنند ، در زمینه ي شیوع بیماری «وبا» هیچ نقشی نداشتند و این بیماری توسط اتباع بیگانه‌ي غیرمجاز و تازه وارد در کشور شیوع پیدا کرد.

نجار، از دستگیری تعداد بسیاری از اتباع بیگانه‌ی غیرمجاز در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، بم، جیرفت و رودبار و خروج آنها از مرزهای کشور خبر داد.

وی با اشاره به بروز این بیماری در نقاط مختلفی از کشور، خاطرنشان کرد: برخی از نقاط کشور با مشکل بیماری «وبا» درگیر شدند که با تلاشهای زیاد ، هم اکنون این بیماری در سطح استان و کشور مهار شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این نشست گفت: بیماری «وبا» به هیچ وجه دانش‌آموزان کرمانی را تهدید نمی‌کند.

ابراهیم شیخ‌بهایی با بیان اینکه 14 هزار و 500 دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان کرمان تحصیل می‌کنند، به والدین دانش‌آموزان اطمینان داد که هیچ تهدیدی متوجه فرزندان آنها در مدارس نیست.

وی با بیان اینکه اتباع بیگانه‌ی غیر مجاز، عامل ورود بیماری «وبا» به کشور و استان کرمان بودند ، افزود: هیچ تهدیدی از ناحیه‌ی دانش‌آموزان اتباع بیگانه که در مدارس استان تحصیل می‌کنند ، دانش‌آموزان ایرانی را تهدید نمی‌کند./س


برچسب ها: مهار ، بیماری ، وبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.