با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه به افزایش جمعیت در کشور، معاونت تبلیغ آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه همایش کنترل نسل و چالش‌های پیش‌رو را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، همایش کنترل نسل و چالش‌های پیش‌رو در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.

در این مراسم که از سوی معاونت تبلیغ آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه و با حضور طلاب و فضلای حوزه برگزار شد، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به ایراد سخن پرداخت.

وی در این مراسم بر ضرورت کمک دولت به تسهیل امر ازدواج تأکید کرد و نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت را در تغییر فرهنگ کنترل نسل بسیار مؤثر دانست.

حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی و انسانی صدرا نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: قانون جدید جمعیت باید افزون بر جامعیت و واقع‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای رسیدن به اهداف را پیش‌بینی کند و مجلس باید از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نهایت بهره را ببرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز به شکل‌گیری نهضت روشنگری در زمینه افزایش جمعیت نیاز داریم، گفت: امروز توقع از روحانیت این است که از تمام توان برای روشنگری در باب افزایش جمعیت استفاده کند و گروه‌های مختلف تبلیغی در این‌باره شکل گیرد.

حجت‌الاسلام هژبری استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم ابراز کرد: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه نقش مهمی در ترویج فرهنگ افزایش جمعیت و آگاهی مردم در این زمینه برعهده دارند./س
برچسب ها: قم ، همایش ، کنترل ، نسل ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.