اگر شما هم مشكل ارتباط بلوتوثي داريد و گاهي ارسال يك فايل يا ارتباط با ديوايس ها براي شما غير ممكن مي شود؛ اينجا راه حل برطرف كردن اين مشكل را خواهيد يافت.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛همان‌طور که می‌دانید بلوتوث یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های برقراری ارتباط به‌صورت بی‌سیم بین دستگاه‌های مختلفی همچون تلفن‌های همراه، گوشی‌های هدفون، اسپیکرها و آیپد است. طبق اعلام نظر کارشناسان، امسال بیش از 5/2 میلیارد دستگاه مجهز به بلوتوث روانه بازار شده است و انتظار می‌رود این تعداد در چهار سال آینده به بیش از دو برابر برسد.


بلوتوث روش ارتباطی بسیار مناسب و سودمند است، اما کارایی این نوع ارتباط زمانی موثر است که ارتباط بدون هیچ مشکلی برقرار شود و یکی از مشکلات بسیار مهمی که کاربران با آن مواجهند همین برقرار نشدن ارتباط به‌وسیله بلوتوث است! چنانچه شما هم در جفت کردن ارتباطات بلوتوثی (Pair) با مشکلاتی مواجه‌اید و به‌دنبال دلایل این مشکلات و راه‌های رفع آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را بخوانید.

دلایل جفت نشدن بلوتوث‌ها

پیش از هر چیز لازم است بدانید ارتباط بلوتوثی به هر دو عامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وابسته است. شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و اپل بلوتوث را دستخوش ارتقاهای فراوانی کرده و نام بلوتوث 4 را به آن اختصاص داده‌اند. بنابراین اگر شما تلفن همراهی مربوط به دو سال پیش را در اختیار داشته باشید که به بلوتوث مجهز است، مطمئنا نباید از آن انتظار داشته باشید توان برقراری ارتباط با دستگاه‌هایی را که فقط به نسل‌های جدید بلوتوث همچون بلوتوث 4 مجهز هستند، داشته باشد.

مشکل فوق از جمله مسائلی به‌شمار می‌رود که رفع نکردن آن می‌توانست تا حد زیادی سودمندی برقراری این‌گونه ارتباط را زیر سوال ببرد. باتوجه به اهمیت این مشکل، امروزه شاهد دستگاه‌هایی هستیم که با بهره‌گیری از دو ارتباط رادیویی بلوتوثی، کاربر را قادر می‌‌کند هم با دستگاه‌های نسل جدید ارتباط برقرار کند و هم با دستگاه‌های نسل قدیم. البته ذکر این نکته ضروری است که برخی دستگاه‌هایی که از 18 ماه اخیر تولید شده‌اند، به این قابلیت مجهز هستند.


این موارد از جمله دلایل سخت‌افزاری بروز مشکل در ارتباطات بلوتوثی به‌شمار می‌رود، اما گاهی جفت نشدن دستگاه‌ها می‌تواند ناشی از مشکلات نرم‌افزاری باشد. یکی از رایج‌ترین این مشکلات در دستگاه‌های اندرویدی مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال ممکن است تلفن همراه شما به بلوتوث نسل چهارم مجهز باشد، اما سیستم‌عامل نصب شده روی آن اندروید 2/2/4 باشد. متاسفانه این نسخه از سیستم‌عامل اندروید و نسخه‌های پیش از آن به برقراری ارتباط با نسل چهارم بلوتوث قادر نیستند و باوجود پشتیبانی سخت‌افزاری دستگاه شما از این نسل بلوتوث، باید سیستم‌عامل دستگاه را نیز به اندروید 3/4 ارتقا دهید تا مشکل جفت نشدن دستگاه‌ها با یکدیگر حل شود.


یکی دیگر از مشکلات رایج در جفت نشدن بلوتوث‌ها با یکدیگر پروفایل‌های ارتباطی است. پروفایل ارتباطی عبارت است از محیطی که در آن دو دستگاه با یکدیگر به برقراری ارتباط می‌پردازند. این محیط ‌باید با هریک از دستگاه‌ها همخوانی داشته باشد. به‌عنوان مثال شما نمی‌توانید یک ماوس بلوتوثی را به دوربین دیجیتال مجهز به بلوتوث وصل کنید، زیرا این دو هیچ تناسب محیطی با یکدیگر ندارند و نمی‌توانند در یک محیط ارتباطی به تبادل اطلاعات بپردازند. علاوه بر این شما می‌توانید براحتی یک تلفن همراه را به یک هدست بی‌سیم بلوتوثی وصل کنید؛ زیرا هردوی این دستگاه‌ها از پروفایل هندزفری پشتیبانی کرده و در این محیط با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

روش‌های رفع خطای ارتباطی

چنانچه مشکل برقرار نشدن ارتباط ناشی از خطاهای کاربر باشد، می‌توانید با بررسی این موارد نسبت به رفع آنها اقدام کنید:

مشخص کردن روش جفت شدن دستگاه‌ها: روند جفت شدن دستگاه‌های بلوتوثی ممکن است متفاوت باشد. به‌عنوان مثال ممکن است نیازمند وارد کردن یک کد در تلفن همراه باشید یا در موارد دیگر ممکن است به برقراری تماس فیزیکی تلفن همراه خود با دستگاهی که قصد دارید عملیات جفت شدن با آن صورت بگیرد نیاز داشته باشید. (به‌عنوان مثال Sony SmartWatch2 با استفاده از NFC می‌تواند با دستگاه مورد نظر جفت شود. همچنین Nike+ با فشار دادن یک دکمه برای چند ثانیه می‌تواند با آیفون توسط بلوتوث جفت شود)

اگر با نحوه جفت شدن دستگاه بلوتوثی خود آشنایی ندارید، می‌توانید علاوه بر راهنمای موجود در گوشی، با جستجو در گوگل اطلاعات کافی را دراین زمینه کسب کنید.

مطمئن شوید بلوتوث روشن است: چنانچه بلوتوث روشن باشد نماد کوچک آن در بالای نمایشگر تلفن همراه شما به‌نمایش درخواهد آمد. در غیر این صورت به تنظیمات دستگاه خود بروید و بلوتوث را روشن کنید.


مطمئن شوید دستگاه شما قابل کشف است: یکی از امکاناتی که برای حفظ امنیت دستگاه‌های بلوتوثی طراحی شده فعال بودن بلوتوث به‌صورت ناشناس است. در صورتی‌که این قابلیت فعال باشد دستگاه بلوتوث شما در صورت روشن بودن هم توسط دیگر دستگاه‌ها قابل شناسایی نیست. پس چنانچه قصد دارید دستگاه دیگری را با دستگاه خود جفت کنید، مطمئن شوید دستگاه شما قابل کشف (شناسایی) باشد. برای این کار ‌باید حالت Discoverable را در دستگاه خود فعال کنید. (توجه داشته باشید در بیشتر موارد این حالت کمتر از 5 دقیقه فعال مانده و پس از آن دستگاه شما دوباره غیرقابل شناسایی می‌شود)

خاموش و روشن کردن دستگاه: گاهی اوقات ممکن است جفت نشدن دستگاه‌ها با یکدیگر ناشی از یک مشکل نرم‌افزاری در سیستم‌عامل باشد. برای رفع این مشکل نیز همانند رایانه‌ها می‌توانید از راه‌اندازی مجدد کمک بگیرید. به‌این ترتیب ‌باید یک‌بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. در بسیاری از تلفن‌های همراه می‌توانید به‌جای خاموش و روشن کردن دستگاه، حالت پرواز (airplane) را فعال و غیرفعال کنید.

حذف و اضافه کردن مجدد به فهرست: ممکن است شما چند روز قبل با دستگاهی ارتباط بلوتوثی برقرار کرده و اکنون بخواهید دوباره به برقراری ارتباط با آن بپردازید. در این شرایط دستگاه موردنظر در فهرست دستگاه‌های اتصال یافته موجود است و ممکن است با انتخاب آن ارتباط برقرار نشود. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم دستگاه را از فهرست دستگاه‌های شناسایی شده حذف کرده و بار دیگر به جستجو و جفت کردن آن با دستگاه خود بپردازید.

مطمئن شوید دستگاه‌ها با یکدیگر همخوانی دارند: همان‌طور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، دستگاه‌های شما ‌باید از پروفایل‌های هماهنگی برخوردار باشند. ماوس و صفحه‌کلید بلوتوثی براحتی با سیستم‌عامل رایانه یا تلویزیون هوشمند شناسایی شده و با آن جفت می‌شود؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید ماوس را با دوربین دیجیتال جفت کنید!


دانـلـود درایـورهـای مورد‌ نیاز: چنانچه در برقراری ارتباط بین تلفن همراه با رایانه شخصی‌تان مشکلی ایجاد شود، ‌باید آن را در درایور بلوتوث متصل به رایانه جستجو کنید! گاهی اوقات نصب درایورهای اشتباه می‌تواند مشکلات فراوانی را در جفت شدن دستگاه‌های مختلف و رایانه همراه داشته باشد.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل سخت‌افزارها: در موارد بسیاری مشاهده شده است که دستگاه بلوتوثی با آیفون 5 جفت نمی‌شود. این مشکل ناشی از قدیمی بودن سیستم‌عامل آن دستگاه و پشتیبانی نکردن از بلوتوث 4 است. شاید به‌نظر شما برخی دستگاه‌ها مانند هدست‌های بلوتوث سیستم‌عامل نداشته باشند، اما تمام آنها از یک سیستم‌عامل و نرم‌افزار راه‌انداز برخوردارند که ‌باید در این شرایط به‌روزرسانی شوند. (در بیشتر موارد به‌روزرسانی این دستگاه‌ها فقط از سوی شرکت سازنده امکان‌پذیر است)


تمام دستگاه‌های بی‌سیم به بلوتوث مجهز نیست: بسیاری از کاربران گمان می‌کنند تمام ماوس‌های بی‌سیم به بلوتوث مجهز است، اما برخی از آنها مجهز به بلوتوث بوده و برخی نیز از ارتباطات وایرلس بهره‌مند می‌شوند. باتوجه به این تفاوت‌ها اگر بخواهید یک ماوس مجهز به فرستنده وایرلس را به دستگاه مجهز به بلوتوث وصل کنید، موفق نخواهید شد. همچنین عکس این عملیات نیز با شکست مواجه می‌شود. دستگاه‌های دیگری هم وجود دارد که کاربران فکر می‌کنند برحسب پشتیبانی از قابلیت برقراری ارتباط بدون سیم، ارتباط با آنها با بلوتوث نیز امکان‌پذیر است.

**دريچه براي شما مجموعه نرم افزارهاي مفيدي هم در اين خصوص جمع آوري كرده كه مي توانيد آن را در لينك زير ببينيد.

مجموعه نرم افزارهايي كه قدرت بلوتوث گوشي شما را ارتقا مي دهد + دانلود



منبع: كليك


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم عفراوی
۱۵:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
در بلوتوث میرم ک وارد یک دستگاه دیگه بشم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۰:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام بلوتوث تلوزیون به موس وصل نمیشه دلیلش چیه قبلا کار می کرد وقتی رفتم بلوتوث بعد دیگه کار نکرد نمی دونم چرا
لطفا کمک کنین ترو خدا دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۷ تير ۱۴۰۱
ﭼرا هندزفرييم ميزنه به يك برنامه نياز داريد
Iran (Islamic Republic of)
سوران
۱۵:۲۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
سلام من میخوام گوشی اندرویدم که بلوتوث نسل ۴ داره با یک دستگاه دیگه که نسل ۲ داره کانکت کنم... راهی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۲:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام.گوشی من شیامی مدل نوت ۸ هستش. به هدفون وصل شدم بعد چند وقت دستم خورد و اسمش از گوشی پاک شد ،حالا که می‌خوام وصل شم میگه پین درست نیست .در صورتی که پین هم نمی‌خواد وارد کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سلام گوشیم htc510زبان خارجی هستش به هندزفری بلوتوث وصل میشه آهنگ هم پخش می‌کنه ولی تماسها رو وصل نمیکنه دلیلش چیه ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام من بلوتوث هنزفریم رو به گوشی دیگه متصل کردم ولی به گوشی خودم دیگه پیداش نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۰:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام گوشی من شیامی ردمی نوت ۹اس هست موقعی ک ب بلوتوث ماشیت یا ارپاد یا هرچیزی وصل میکنم یک طرفش میخونه یک طرفش یا نمیخونه یا ضعیف میخونه چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مطهره
۲۲:۱۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
منم گوشیم همینه و دقیقاً همین مشکلو دارم نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۰:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من لپ تابم ویندوز 10 است وقتی بلوتوث را روشن میکنم نمیدانم کدوم قسمت باید بروم و هدفون بلوتوثم را وصل کنم
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۲۳:۱۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام ماشین بنده پژو پارس سینه سوناتایی هست
ضبط ماشین فابریکه با بلوتوث وصل میشه آهنگ هارو هم عوض میکنه کلا همه چیز کار میکنه ولی اصلا صدا نمیاد ممنون میشم راهنماییم بکنین
Iran (Islamic Republic of)
اصغر دینی
۱۷:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
گوشی a21s سامسونگ با بلوتوث نام لپ تاب رو پیدا میکنه ولی موقع جفت سازی ودادن کد لپ تاب چیزی نمیاره . تنظیمات هم رفتم درست نشد . درایور رو آپدیت کردم بازم درست نشد.لطفاً راهنمایی کنید . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام من گوشیم گرند پریم هست دیروز تنظیم کارخانه زدم
ولی از وقتی باز شده بلوتوث ش درست کار نمیکنه
در واقع عکس و فیلم میتونم از بقیه دریافت کنم ولی برنامه های گوشی رو نه
چیکار کنم لطفا لطفا لطفا یکی راهنمایی کنه دا
Pakistan
عباس
۱۶:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام کوشیم سامسونگ الان به اسپیکر وصل نمیشه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
نخود آش
۱۴:۲۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام من به همه دستگاه ها وصل میشم اما به دستهvr Box وصل نمیشوم. لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۷:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
گوشیتون همخوانی با اون دستگاه رو نداره و راه حلی براش پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
billie eilish
۱۳:۱۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
مشکل من اینه گوشیم به هیچی وصل نمی شه با بلوتوث نه هدفون نه گوشی اصلا هی چی رو کلیک می کنم انگار نه انگار چی کار کنم.......
Iran (Islamic Republic of)
Taha
۰۴:۳۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام من گوشی نوت ۹ دارم که بلوتوثش به همه چی وصل میشه ولی اهنگ نمیخونه اسپیکر زبت ماشین اینا اهنگ نمخونه لطفا کمکم کنید میخوام بدونم مشکل از گوشیه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
Atefeh
۲۱:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
من ی مشکل خیلی جدی دارم چرا بلوتوثمو وقتی روشن می کنم سریع همون لحظه اخطار میاد ک بلوتوث متوقف شده حتی صد بار گوشیمو خاموش روشن کردم باز بلوتوثم کار نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۰۴:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام. چرا بلوتوث گوشی هووای اندروید من قابل کشف به گوشی یا هندزفری بی سیم یا از طریق شرییت نمیشه؟ ممنون میشم مشکل گوشی من رو بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
من ساعتم f8 ولی جفت نمیشه جیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید، بنده یه گوشی هواوی p7parimدارم هرکاری میکنم ب هندزفری بلوتوث شیائومی وصل نمیشه ،لطفا کمک کنید خیلی اذیت شدم هرکاری میکنم نمیشه چرا
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام گوشی من j2هست وقتی دکمه روشن کردن بلوتوث رو میزنم میخرخه ولی روشن نمیشه هرکاری میکنم روشن نمیشه حتی ریست کردم ولی بازم روشن نشد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۰۴:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا سلام
گوشی من به دسته ps4 و چند تا گوشی دیگه وصل نمیشه لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بلوتوث متوقف شده چگونه درست میشود
Iran (Islamic Republic of)
آذین نوری
۱۶:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
وایییییییییییییییی لنتییییییییییییییی عاشقتونممممممممممممممممممممممممممم.باورم نمی شه فقط باید فراموش کردنو می زدنممممممممم لنتیییییییییییییییی داره گریم می گیرهههههههههههههههه. هدفونم ب لب تابم وصل می شد اما ب گوشیم نه.در حالی ک دو روز قبل بش وصل شد.بعد تازه گوشیم لب تابمو دریافت می کرد.ی وضعیت بدی بودااااا.مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من بلوتوث روشن میکنم میخوام وصل شم میگه نادرست بودن پین با کلید عبور یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
سیده محدثه موسوی
۱۴:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.
من هرکاری میکنم تا بقیه ی دستگاه ها چه از طریق بلوتوث چه از طریق هات اسپات بهم وصل شن نمیشه اما تا دیروز میشد من دیروز رمز هات اسپاتم رو عوض کردم چون یک نفر ناشناس به من مثل میشد اما فرداش یعنی امروز دیگه هیچ کس نمی تونه بهم وصل بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۰۰:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام، من یه هدست بلوتوثی دارم که بلوت 4 می خواد به لب تاپم وصل نمیشه، چطور می تونم این مشکل را حل کنم؟یعنی آیا می توان بلوتوث لب تاپ را ارتقاء داد؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خوب
Iran (Islamic Republic of)
mani ratn
۱۹:۱۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام سلامتی را برای کل هموطنان وعالم بشریت را خواهانم.
Iran (Islamic Republic of)
Shadi farhadi
۲۰:۵۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه مشکلی با تلوزیونم دارم اینکه بلوتوث رو با گوشیم جفت میکنم اما باید حتما گوشیمو بزارم کنار تلوزیون وگرنه همش قطع و وصل میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخاطر اینه که بلوتوث تلویزیونتون ضعیف هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام گوشی من سامسونگA20
به مونوپاد VUNTENG 128I وصل نمیشه مشکلش چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۲۲ ۱۷ دی ۱۳۹۸
بلوتوث من روشن میشود ولی هیچ دستگاهی را نشان نمیدهد و هر چقدر اسکن می‌کنم هیچ دستگاهی رو نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
Hadis
۱۴:۴۲ ۱۴ دی ۱۳۹۸
گوشی من جی۷ پرایم بلوتوث روشن نمیشه باید چکار کنم
Germany
احسان
۲۰:۲۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
من گوشي قبليم ايفون٦بود راحت به ظبت ماشينم كانكت ميشد اما الان كه عوضش كردم وصل ميشه ولي اهنگا رو نميتونم از كنترل فرمان ماشين عوض كنم
مشكل از چيه؟لطفا راهنمايي كنيد مرسي
Netherlands
سیدحمیدتسلطی
۱۲:۵۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
گوشی من گالگسی ام ۱۰ از روز گدشته بلوتوث وصل نمیشه واز شما راهکار می خواهم
Iran (Islamic Republic of)
Parnaz
۱۵:۰۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سلام من گوشیم s7 و هندزفریم هم سامسونگ lvel u هستش دو روزه بلوتوث گوشیم بلوتوث هندزفریم رو پیدا نمیکنه چراغ هندزفری روشنه چشمکم میزنه ولی پیدا نمیشته بگین چیکار کنم
Turkey
ابراهیم رجبی
۱۷:۵۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
دوست گرامی دقیقان منم این مشکل پیدا کردم هندزفری من جفت نمیشه و بصورت تک تک رو گوشی ظاهر میشه یعنی فقط یک طرف کار میکنه
United States of America
رکسانا میرفخرایی
۱۰:۰۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
من موبایل 6s دارم چند روزی هست که بلوتوث موبایلم روشن هست و درحال جستجو ولی هیچdivide را پیدا نمی کنه هر چقدر هم موبایل رو خاموش و روشن می کنم فایده نداره لطفا من را راهنمایی کنید
با سپاس فراوان
Germany
ندا
۲۰:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
با سلام. ریموت کنترل مونوپاد من اصلن شارژ نمیشه. مارک yanteng1288. البته با شارژر گوشی . سیم شارژر خودش گم شده. لطفن کمکم کنید. سپاس
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۲۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام ..چرا جواب سوالات رو نمیدید ..
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۴:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
من یه بار اشتباها دستم خورد به گزینه ی غیر مرتبط سازی .از اون به بعد دستگاه رو تو جستجو پیدا نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۲۰:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
من یه هدست Wireless دارم که چند وقت از بلوتوثش استفاده نکردم دیگه کار نمیکنه وقتی میزنم به شارژ چراغش روشن میشه ولی نمیدونم چرا دکمه ی روشنش کار نمیکنه باید چی کار کنم تا دوباره از بلو توثش استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام
من یه تلویزیون سونی 55k800c kdl دارم متاسفانه بولوتوثش نمتونه گوشی و تب لت و بقیه گوشیها و ابزارهای بلوتوثی رو پیدا کنه.
گوشی می تونه تلویزیون رو پیدا کنه ولی تلویزیون نمیتونه گوشی رو پیدا کرد لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رهگذر
۰۹:۲۹ ۰۵ دی ۱۳۹۸
با سلام
بنده هم همین مشکل را دارم.
من یک تلویزیون 65 7500f دارم. که بلوتوثش هدفون و ... را پیدا نمی کند.
لطفا راهنمایی نمایید.
ممنونم
France
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
با درود بشما.من گوشیم هوآوی پی ۶ هست. و اصلا بلوتوث و وای فای گوشیم روشن نمیشن.
United States of America
مینا
۰۱:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام قبلا هدفونم به لب تاپ وصل می شد ولی الان دیگه هر کاری می کنم وصل نمیشه چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۲۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم همین مشکلو دارم متاسفانه و نمیتونم حلش کنم :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام گوشیم سامسونگj7قبل از اپدیت گوشیم بقیه ی دستگاهارو پیدا میکرد اما الان نمیکنه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
عالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام من ی پخش کنود دارم با هر گوشی جفت میشه بعداز چند دقیقه میپره بیرونو قطع میشه چرا
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۱۲:۰۸ ۰۵ تير ۱۳۹۷
من ی گوشی نوت۸ داشتم دزدیدن یکی دیگه نوت۸ خریدم اما نه این گوشی نه گوشی های دیگه(به جز نوت۸ قبلیم که دزدیدن)به سامسونگ لول یو کانکت نمیشه اصلا پیداش نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من گوشیم j7 هست اپدیتش کردم بلوتوثم کار نمیکنه خطا میده مینویسه استفاده از بلوتوث برای این تماس ممکن نیست لطفا زود تر کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۶:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من یک گوشی آیفون x دارم میخوام با هدفونم که بیتس استودیو ۳ هست وصل کنم
ولی اصلا پیداش نمیکنه
چه کار کنم ؟!؟؟؟؟؟؟؟
Netherlands
کامران
۱۸:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
با عرض سلام و خسته نباشید
من اصلا بلوتوث گوشیم روشن نمیشه نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
SAEED
۲۰:۵۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام
من تازه گوشی سامسونگ A5 2017 خریدم هرکاری میکنم نمیتونم هندزفری بلوتوثم رو بهش وصل کنم اصلا نمیتونه هندزفری رو پیدا کنه.مدل هندزفریم هم (هدست بلوتوث جبرا مدل Motion)هست.گوشی قبلیم سامسونگ j5بود راحت پیداش میکرد.لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
وایفا وبلوتوث باهم کار نمیدن چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
من گوشیم هونر هست لبتاپ اچ پی باهم جفت شدن بلوتوث هم میکنم اما آخرش قطع میشه برنامه که میخام بریزم روش ارسال نمیشه مشکلش چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Kohzad
۱۷:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
سلام،من یک گوشی نوکیاn2دارم عکس و فیلم با بلوتوث میفرسته ولی آهنگ نمی فرسته و میزنه فایل ناشناس ارسال نمی شود لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Nina
۰۱:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
سلام.گوشی من سامسونگ گلکسی نوت4 هستش.بلوتوثش رو که خاموش میکنم بعد یه مدت 1تا5دقیقه خودبخود بلوتوثش روشن میشه.لطفا راهنماییم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۵:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
سلام
چگونه پلوتوثمو آپدیت کنیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حبیب شیخی
۱۱:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
سلام من یه هندزفری بلوتوث جبرا ویو خریدم اما موقع زنگ خوردن شماره کسی رو که بهم زنگ زده رو پخش میکنه خیلی رو اعصابه چطوری میتونم قطعش کنم
Iran (Islamic Republic of)
Mohmmad
۱۰:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۶
سلام.مشکلم اینه ک با گوشی وصل میشم به لپتاپم.وختی اهنگ میزارم با گوشیم که تو لپتاپ پخش شه صدای اهنگش پخش نمیشه اما صداهای دیگ میاد مثل زنگ خوردن یا جواب دادن و کارای دیگ
میشه بگید ک چیکار باید کنم تا صدای اهنگم پخش شه؟
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۰۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام.من یه هدفون تسکو خریدم که قبلا با بلوتوث به لب تابم وصل میشد.حدود یه ماه نه از بلوتوث لب تاب و نه از بلوتوث هدفون استفاده نکردم.الان هرکاری میکنم هدفونم به لب تابم وصل نمیشه.از روشن بودن و حالت pairingهدفونم مطمئنم.حالا نمیدونم مشکل ممکنه از کجا باشه.میشه لطفا راهنمایی کنید.لب تاب ایسوز و ویندوز8.1.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۰۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام.من یه هدفون تسکو خریدم که قبلا با بلوتوث به لب تابم وصل میشد.حدود یه ماه نه از بلوتوث لب تاب و نه از بلوتوث هدفون استفاده نکردم.الان هرکاری میکنم هدفونم به لب تابم وصل نمیشه.از روشن بودن و حالت pairingهدفونم مطمئنم.حالا نمیدونم مشکل ممکنه از کجا باشه.میشه لطفا راهنمایی کنید.لب تاب ایسوز و ویندوز8.1.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۶
گوشی نوکیا ۵ دارم میخوام به بولوتوث جبرا وصل کنم نمیشه ... لطفاً کسی اطلاعاتی داره راهنماییم کنه ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
star
۰۱:۰۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام.گوشیم سامسونگA7هندزفریمaweiقبلاوصل میشدومشکلی نداشت ولی وقتی ازدستگاهام پاکش کردم.غیرمرتبط سازیوزدم دیگه نه پیداش میکنه ونه وصل میش.بایدچیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
خیلی ممنون
پاک کردم و دوباره نصب کردم اوکی شد
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۶:۵۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
سلام من یه گوشی honor8دارم قبلا با هدست بولتوت بد ارتبات برقرار میکرد و بعضی موقع خود به خود خاموش روشن میشد اما الان نه بلوتوت روشن میشه نه وای فای تنظیمات کارخانه رو زدم باز درست نشد حتی ترم افزاری موبایل بازار هم بردم باز مشکل رفع نشد هر کاری کردم روشن نمیشن لطفا راهنمایی کنید چکار باید بکنم گوشی هم 18ماه گارانتی دارد و تازه خریداری نمودم
United States of America
سهیلا
۱۳:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
با سلام.ببخشید من هندزفری خلبانی دارم.بعد وقتی میزنم شارژ زود پر میشه بعد از 1دقیقه خالی میشه.کسی میتونه کمکم کنه.مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
گوشیمj7primeهست ولی باگوشیم جفت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
با سلام گوشی من جی ال ایکس بلوتوثش یه طرفه س اندروید۵.۱ مشکلش قابل حله؟
Iran (Islamic Republic of)
Miladam
۱۰:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
ایول آقا خیلی مرسیتونم
Iran (Islamic Republic of)
رونیا
۰۸:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من از بلوتوث به جای هندز فری استفاده میکنم قبلا مشکلی نداشت ولی الان گوشیم دستگاه رو پیدا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
صدف 7436
۲۰:۱۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام من یه گوشی هوآوی مدل Y6ll دارم مشکل گوشیم اینه که میخوام برنامه های گوشی رو با بلوتوث به یه گوشی دیگه ارسال کنم نمیشه یعنی اصلا گزینه اشتراک نداره نمیخوام هم برای ارسال از شریت استفاده کنم آیا راه حلی هست؟گزینه اشتراک فقط برای ارسال برنامه ها نداره برای عکس و فیلم مشکلی ندارم.
United States of America
navvab
۰۳:۳۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
سلام.لب تابم مدلg5070هست ویندوزش هم 8هست بلوتوث لب تابم بلوتوث موبایل رو پیدا میکنه کد همگام سازی هم میده ولی اصلا به هم وصل نمیشن اصلا نه میشه ارسال کرد نمیشه دریافت کرد همدیگرو پیدا میکنن ولی به هم وصل نمیشن ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
وایفا وبلوتوث باهم کار نمیدن چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
با سلام
گوشی ایفون من بلوتوث هنزفریمو پیدا نمیکنه
لدفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
سلام من مدل گوشیم honor4cهست منوپد به بلوتوث متصل میشه ولی وقتی عکس میگیرم دکمه روک میزنم همینجوری پشت سرهم عکس میگیره چکارکنم؟لطفا منو راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۶ تير ۱۳۹۵
سلام شریت من برنامه نه ارسال و نه دریافت می کند راه حل بیشنهاد کنید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام میخواستم بدونم میشه برای اسپیکر صوتی که بلوتوث نداره از اون دستگاهای بلوتوث که یواس بی شکل هس رو وارد پورت یو اس بی اسپیکر کرد و به بلوتوث گوشی وصل کرد ؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۲ تير ۱۳۹۵
سلام من گوشی A7 samsung دارم هندزفری model:R505 بهش وصل نمیشه اصلا نمیشناسه چیکار کنم کمک کنید.؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام من گوشیم مشکل بلوتوث پیداکرده وقتی میخوام به اینترنتگوشیه دیگم وسل شم مینویسه مشکل نقطه اتصال به شبکه اصلاوصل نمیشه چه کنم لطفا راهنمایی کنید مرسی از مطالبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام. من گوشيم اچ تى سى ديزاير 820 هست. به راحتى از طريق بلوتوث با مونوپادم جفت ميشه اما موقع عكس گرفتن وقتى دكمه اشو ميزنم يا صفحه رو قفل ميكنه يا صداى رسانه رو كم و زياد!!! چيكارش كنم؟!
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
من نمیتونم کنترل هوشمند تلویزیون suhd مدل js8980 را به تلویزیون متصل کنم.قبلا کار میکرد اما کنترل را از محدوده بلوتوث خارج کردم و دوباره برگرداندم دیگر کار نمی کند و فقط روشن و خاموش آن کار میکند.
البته برای تست کنترل روی تلویزیون f8880 از محدوده خارج کردم و با آن کار کرد.دوباره برگرداندم اما کنترل فقط پاور آن کار میکند.
لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام من ی منوپاد گرفتم کانکت میشه ولی میخوام عکس بگیرم ولووم زیاد میشه یا اینکه از دوربین خارج میشه میخواستم ببینم چکار باید کنم?!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
سلام
من تو کامپیوتر اسم گوشیمو پیدا میکنم ولی هرچقد میزنم چند دقیقه وایمیسته ولی وصل نمیشه لطفا راهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
سلام بلوتوث گوشیه اچ تی سی من با بلوتوث مونوپاد خیلی دیر جفت میشه من اصن نمیدونم باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
سلام من یه گوشی ساده میخوام که شارژ باطری خوب نگه داره و به ظبط ماشین هم وصل بشه چی پیشنهاد میکنید؟ آیا گوشی نوکیا 230 به ظبط ماشین وصل میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۴
دستگاه های اطراف را پیدا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۲ دی ۱۳۹۴
دستگاه های اطراف را پیدا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۴
من مشکل اتصال و حتی پیدا کردن بلوتوث تو لپتاپ ایسوس با وینوز 8.1 دارم مدل لبتاپ x555
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۱ دی ۱۳۹۴
سلام...باتشکر از مطلب خوبتون گوشی من سونی اکسپریاcاست ولی باهیچ دستگاهی نه تنها ازطریق بلوتوث بلکه باهیچ برنانه ی دیگری مثل زاپیا و شریت نمیتونم چیزی رو دریافت یاارسال کنم مشکلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضایی
۱۲:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
سلام.من وقتی هندزفری رو کانکت میکنم با گوشیم کیبوردم از کار میفته.گوشیمم سونی تی ایکسه.لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۲:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۴
سلام، من گوشی Sony c دارم، هنگام اتصال به لپ تاپ از طریق بولوتوث، کد pair می خواد و من هرچیزی که وارد می کنم، اتصال برقرار نمیشه و خطای اشتباه بودن pair cod میده
United States of America
نبیل
۱۶:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۴
من lg g3 دارم و بلوتوث به ضبط ماشین و هدست وصل نمیشه یعنی اصلا پیدا نمیکنه. چیکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر78
۱۵:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
سلام من تبلت هوآوی s7دارم،جدیدا بلوتوثش اصلا روشن نمیشه... . چی کار کنم
Germany
بی نام
۱۹:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۴
داداش برای چی هواوی خریدی یه مارک دیگه میگرفتی هواوی کلا مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۳
سلام من تبلت وین تاچ دارم تبلت من بابعضی از گوشی هاارتباط برقرار نمی کنه برای مثال نوکیا
Afghanistan
هدايت الله
۰۸:۵۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۳
سلام عليكم گوشيم مشكل بلوتوث پيدا كرده وقتي بلوتوث را فعال ميكنم گوشيم خاموش ميشود لطفا راه حل پيشنهاد كنيد
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۷:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
سلام.گوشيم مشکل بلوتوث پيدا کرده.يعني نه ميشه از لپ تاپ به گوشي فايلي رو ارسال کرد و برعکس.
Germany
محمد
۲۲:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
سلام من تبلتم بلوتوس نداره میخوام بولوتوس دارش کنم باید چه کارکنم
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۵:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
با سلام و تشکر از مطالب خوبی که ارائه نمودید اما متاسفانه چون اپ تاپ اینجانب DELL است و بخاطر تحریم این شرکت اجازه نمیده به هیچ روشی درایورها رو از سایتش دانلود کنیم و مشکل همچنان باقیست
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۲:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
سلام میخواستم بپرسم که گوشی سامسونگ لمسى با بعضی از دستگاه ها ارتباط برقرار نمی کند مٽلا با دستگاه Nokiaارتباط برقرار نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من بلوتوثم روشن نمیشه میشه کمکم کنید
آخرین اخبار