آیت الله جوادی آملی در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در نظام اسلامی واجب شرعی است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس با حضور در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به نقش جهل علمی و جهالت عملی در بروز تصادفات و حوادث و سوانح رانندگی اظهار داشت: انسان باید بداند که بزرگترین دشمن او جهل علمی و جهالت عملی خود اوست که او را دائما تهدید می‌کند که بزرگترین عامل بروز تصادفات رانندگی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی همین مسئله است.

وی تاکید کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در نظام اسلامی واجب شرعی است.

این مفسر بزرگ قرآن کریم در ادامه خواستار حمایت و پوشش گسترده رسانه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی به خصوص فرهنگ‌سازی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط همه اقشار شد.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد‌: باید این نکته را مورد توجه قرار داد که فرهنگ‌سازی نیازمند یک حرکت مستمر و دائمی است و با حرکت‌های موقت نمی‌توان این امر را به ثمر رساند.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در سخنانی عنوان داشت: یکی از آسیب‌هایی که در شهر قم در حال تبدیل شدن به تهدید است، مساله موتورسیکلت سواران است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد یک حرکت جمعی توسط دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و انتظامی لازم است که باید این حرکت در زیر سایه دیدگاه‌ها و نصایح بزرگانی چون حضرتعالی انجام گیرد.

مجتبایی با اشاره به استقبال از پیشنهاد حضرت آیت الله جوادی آملی توسط دستگاه‌های مسئول بیان داشت: این حرکت یکی از مجموعه اقداماتی است که باید به صورت اخلاقی صورت گیرد زیرا فرهنگ را اخلاق می‌سازد.

این دیدار در راستای پیگیری پیشنهاد حضرت آیت الله جوادی آملی در راستای انجام کار فرهنگی گسترده در زمینه کاهش حجم تصادفات و حوادث رانندگی به خصوص در میان موتورسواران و توزیع کلاه کاسکت رایگان در میان آنها توسط مسئولان شهر قم انجام پذیرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.