فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر نقش بی‌بدیل روحانیت شیعه در قم و سراسر ایران گفت: حوزه‌های علمیه ستون مقاومت در برابر شبیخون فرهنگی استکبار هم هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد در دیدار مسئولان سپاه استان قم با تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به ارتباط گسترده و دیرینه سپاهیان با حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در دوران خدمت در بنیاد شهید، اظهار کرد: اکنون هم که به سمت تولیت مسجد جمکران منصوب شده‌اید، این ارتباط حفظ و تقویت خواهد شد.

وی افزود: سپاه استان قم برآمده از لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) است و با نام شهید زین‌الدین گره خورده؛ شهدای بزرگ دیگری همچون شهید صادقی و شهید دل‌آذر هم در گذشته به عنوان فرماندهان این لشکر در دوران دفاع مقدس فعالیت کردند و در دوران جنگ نقشی تعیین‌کننده داشتند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه این لشکر در دوران دفاع مقدس نیرویی اثرگذار بوده است، گفت: بیش از 6 هزار نفر از قم در قالب لشکر علی بن ابی طالب(ع) در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: پس از جنگ نیز پرسنل سپاه قم در راستای مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی خود مشغول فعالیت هستند تا کارنامه زیبا و درخشان گذشتگان را حفظ و نسبت به ادامه راه آنها اقدام کنند.

مهدوی‌نژاد با اشاره به مأموریت‌های بصیرتی و معرفتی سپاه قم در سال‌های اخیر عنوان داشت: لشکر عملیاتی سپاه علی بن ابیطالب(ع) نیز در حوزه جنگ سخت فعالیت می‌کند که آخرین مأموریت پاکسازی منطقه شمال غرب از گروهک‌های ضد انقلاب بود که شهدایی هم در این مسیر تقدیم اسلام و انقلاب شدند.

فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر نقش بی‌بدیل روحانیت شیعه در قم و سراسر ایران گفت: سپاه قم سعی کرده است ارتباط خود را با مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه حفظ و در راستای تقویت آن اقدام کند؛ روحانیون ما در پیروزی نهضت اسلامی و نیز در جریان جنگ تحمیلی بسیار اثرگذار بودند و با حضور خود در جبهه‌ها و تقدیم شهدای فراوان در کنار دیگر اقشار به مقابله با دشمن پرداختند، ضمن اینکه حوزه‌های علمیه ستون مقاومت در برابر شبیخون فرهنگی استکبار هم هستند.

وی رحیمیان را از چهره‌های درخشان و ارزنده انقلاب اسلامی دانست و افزود: تولیت کنونی مسجد مقدس جمکران در سال‌هایی که امام خمینی(ره) در قید حیات بودند، همواره در کنار ایشان حضور داشت؛ این دیدار نیز برای عرض ارادت به خدمت وی و جامعه روحانیت شیعه و نیز زیارت مسجد مقدس جمکران صورت گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.