خبرگزاري فرانسه گزارش داد: خبرنگار ديپلماتيک شبکه اول تلويزيون اسرائيل اعلام کرد در صورتي که هدف مذاکرات برنامه هسته اي ايران برچيدن آن نباشد، بنيامين نتانياهو تهديد خواهد کرد راه حل ديپلماتيک را رها مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين خبرنگار به نقل از اطرافيان نتانياهو از نيويورک اعلام کرد: يکي از چيزهايي که نخست وزير در ديدار روز دوشنبه به باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، خواهد گفت اين است که در صورتي که مذاکرات با ايران به برچيدن برنامه هسته اي ايران منتهي نشود و فقط به نظارت بر آن منحصر شود، اسرائيل خود را از تعهداتش در روند ديپلماتيک ميان جهان غرب و ايران ،‌ آزاد تلقي خواهد کرد.

اين خبرنگار تصريح کرد  معني آن اين است که اسرائيل مي تواند تصميم بگيرد به تنهايي به ايران حمله کند.

نتانياهو صبح يکشنبه عازم آمريکا شد و قرار است روز دوشنبه با اوباما ديدار کند. وي روز سه شنبه نيز در سازمان ملل متحد سخنراني خواهد کرد. نتانياهو در سخنراني خود تلاش خواهد کرد مخاطبان خود را متقاعد کند که تهديد ايران کاهش نيافته است.

نتانياهو پيش از عزيمت به نيويورک از رئيس جمهور ايران انتقاد و اعلام کرد قصد دارد حقيقت را بگويد .

هنگامي که روز جمعه رئيس جمهور ايران و همتاي آمريکايي وي تلفني باهم گفتگو کردند، و به اين ترتيب تماس بي سابقه اي را در اين سطح بعد از انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 برقرار کردند، جبهه سرسختانه اي که توسط نتانياهو اتخاذ شده است، شکست ديگري را متحمل شد.      
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار