مدیر گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم (ع) گفت: مفصل‌ترین موسوعه زندگینامه‌نویسی شیعه منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی اظهار داشت: با هدف ارائه الگوها و اسوه‌های برجسته جهان تشیع برای نسل حاضر و به منظور پاسخگویی به مخاطبان فرهنگ دوست جامعه اسلامی پس از سه سال تلاش مستمر جمعی از پژوهشگران این مرکز و نظارت و داوری اعضای شورای علمی و اساتید محترم گروه گلشن ابرار، پنج جلد از آثار این گروه در فرایند نشر قرار گرفته است.

وی با تأکید بر مخاطب‌شناسی و غنای محتوای مقالات آثار فوق، خاطرنشان کرد: این آثار در دو بخش بوده و بخش اول شامل جلد 10 و 11 گلشن ابرار است. در این مجموعه شرح حال علمای شیعه از قرون گذشته تا عصر حاضر به نگارش در آمده و به ترتیب زمانی در مجموعه گلشن ابرار که مفصل ترین موسوعه زندگی نامه نویسی شیعه در دوران معاصر است به مخاطبان ارائه می‌شود.

مدیر گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم (ع) اضافه کرد: تا به حال 9 مجلد از این مجموعه به بازار نشر راه یافته و به زودی جلد 10 و 11 که شرح حال 100 تن از مشاهیر گذشته و حال جهان تشیع را در بر دارد منتشر خواهد شد.

جودتی ادامه داد: بخش دوم تهیه شده توسط گروه گلشن ابرار مربوط به گلشن‌های منطقه‌ای و استانی است که نخستین مجموعه از آن مختص آذربایجان بوده و در سه جلد با نام گلشن ابرار ویژه استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در مرحله چاپ قرار گرفته است.

مدیر گروه گلشن ابرار اضافه کرد: در این مجموعه سه جلدی شرح حال بیش از 300 تن از عالمان شیعه برخاسته از بلاد آذربایجان آورده شده و اثر مذکور تنها مختص عالمان دوران معاصر منطقۀ آذربایجان نیست و از علمای سده‌های سابق آذربایجان نیز شخصیت‌های شیعی برجسته‌ای معرفی شده‌اند.

کاربران می‌توانند متن مجلدات اول تا نهم گلشن ابرار را در پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم به نشانی WWW.RBO.IR دریافت کنند./س

برچسب ها: قم ، مفصل ، موسوعه ، پژوهش ، کده ، باقر ، العلوم ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.