غذا خوردن سريع يكي از راه هاي تخليه هيجان و عصبانيت براي برخي از افراد است كه مي تواند مشكل هاي خاصي براي آن ها به وجود آورد.

محمد تقي انوشه متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه برخي افراد هنگام عصبانيت كم اشتها مي شوند و به اصطلاح راه گلوي آن ها بسته مي شود گفت: افراد ديگري هم هستند كه در مواقع عصبانيت استرس تنهايي براي تخليه هيجانات و عصبانيت تند تند غذا مي خورند كه يكي از مهمترين مشكلي كه براي آن ها به وجود مي آورد چاقي براي آن ها است.

وي خاطر نشان كرد:‌هنگام غذا خوردن از تماشاي تلويزيون صحبت يا مطالعه كردن خود داري كنيد تا ذهنتان درگير تنش و استرس نشود و هرچقدر غذا را با آرامش بيشتر و دور ازاسترس و هيجان ميل كنيد به طور حتم مدت زمان بيشتري براي صرف غذا وقت مي گذاريد و پيام سيري هم زودتر به مغزتان مي رسد.

انوشه تصريح كرد: غذا خوردن هنگام عصبانيت يك واكنش رفتاري است كه توصيه مي شود افراد غذايي با كالري زياد مصرف نكنند و از مواد غذايي كم كالري مانند سبزيجات مصرف كنند و مصرف ميوه هاي سفت وجويدني نظير خيار و هويج به افرادي در استرس و عصبانيت عادت به غذا خوردن دارند توصيه مي شود./ع2

برچسب ها: استرس ، غذا ، عصبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار