روزنامه الجريده کويت با اذعان به قدرت بالاي نظام جمهوري اسلامي ايران در مقايسه با کشورهاي عربي، به بررسي نقش فعال مسئولان ايراني در منطقه جهت حفظ منافع ايران پرداخت و نوشت: امثال سردار سليماني ها حاضرند براي کشورشان جان بدهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه امروز با انتشار مقاله اي به قلم  "حسن العيسي" با عنوان "ما کجا و ايران کجا؟" با اشاره به تماس تلفني روساي جمهور آمريکا و ايران نوشت: مسئولان کشورهاي خليج فارس بايد احساس ناراحتي کنند زيرا اين تماس نشان دهنده ايجاد روابطي دو طرفه در آينده بين جمهوري اسلامي ايران و ايالات متحده آمريکا خواهد بود، بنابراين هم اکنون نگراني مقامات کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس را فرا گرفته است زيرا نگهباني همچون آمريکا از منافع کشورهاي خليج فارس از آنها روي گردان خواهد شد و براي اولويتهاي اين کشورها اهميتي قائل نخواهد بود؛ البته در عقب نشيني از حمله نظامي به سوريه نيز اين مسئله به خوبي نمايان شده است.

اين روزنامه مدعي است: البته هنوز زود است که بگوييم کوههاي يخ موجود بر سر راه روابط ايران و آمريکا در حال ذوب شدن است زيرا رژيم اسرائيل در اين ميان وجود دارد که مهمترين مسئله آن ايران است. البته مشکلات ديگري نيز بر سر راه ايجاد روابط بين تهران و واشنگتن وجود دارد و منافع ايران و آمريکا  را در تعارض قرار مي دهد.

اين روزنامه در ادامه به قدرت بالاي اطلاعاتي و نظامي ايران پرداخته و بعنوان مثالي از قدرت بالاي اطلاعاتي ايران به هوشياري سردار قاسم سليماني اشاره کرده و نوشته است: موارد بسياي از هوشياري اطلاعاتي قاسم سليماني وجود دارد که در اين مقاله نمي گنجد. وي با عشق به کشورش اين فعاليتها را به اجرا درمي آورد تا از ايران و منافع ملت خود دفاع کرده باشد. اما آنچه هم اکنون اهميت دارد اين است که بايد بدانيم که ايران سردار سليماني هاي زيادي دارد، و مقامات ايران به رغم محاصره اقتصادي، هوشياري و هوشمندي زيادي را در صحنه داشتند.

الجريده در پايان مي نويسد: بنابراين ايران تلاش مي کند رقيب سرسختي براي بزرگترين و قدرتمندترين کشور جهان باشد، در حالي که کشورهاي خليج فارس را مي بينيم که سر در گريبان خود کرده اند و تحرکات محدودي در جهان عربي دارند و کودک اين تحرکات را در گاهواره خود نگه داشته اند و رشد نداده اند و زرنگي ايران را ندارند. بنابراين ما کجا و آنها کجا؟!
برچسب ها: ایران ، کویت ، الجریده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۳:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۲
درود خدا به ارواح پاک شهدا و ادامه دهندگان راه شهدا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۵۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۲
سردارسلیمانی افتخارایرانی هاست.خداحفظشون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۰۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۲
حضرات بايد بدونن كه امثال سردار سليماني‌ها يكي دوتا و صدنفر نيستند بلكه هزاران ذخيره ديگر داريم. تا كور شود هر آنكه نتواند ديد!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۲
مرد یعنی همین حاج قاسم سلیمانی...
خدا حفظش کنه ...
Iran (Islamic Republic of)
پارسی
۲۲:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۲
آره جیگر دیرفهمیدیداین مملکت 75میلیون سردار سلیمانی داره که منتظر فرمان مولاشون هستند
Iran (Islamic Republic of)
Neda
۲۱:۴۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۲
خوب است اعتراف می کنند
آخرین اخبار