نمايش «چيترا» متعلق به مشرق زمين بوده البته ما داستان را تا حدودي ايرانيزه كرديم.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، نشست رسانه‌ي نمايش «چيترا» ظهر امروز با حضور علي عالي‌پور كارگردان، بيتا خرمند و باربد بابابي بازيگر در سالن كنفرانس مجموعه‌ي تئاتر شهر برگزار شد.

علي عالي پور كارگردان نمايش «چيترا» ابتدا درخصوص نمايشنامه گفت: نمايشنامه‌ي «چيترا» برداشت آزادي از نمايشنامه‌ي «رابين دراماتاگو» است كه طي بازنويسي آن را براي اجرا آماده كرديم. اين نمايشنامه يك اثر كلاسيك با تم حماسي و عاشقانه است كه به اصالت وجودي انسان برمي‌گردد.

وي در ادامه با اشاره به نويسنده‌ي نمايشنامه اظهار داشت: نويسنده‌ي نمايشنامه اولين برنده جايزه‌ي نوبل بود و بيشتر به عنوان شاعر شاخص است و همچنين نمايش ما نيز به ديالوگ‌هاي آميخته با شعر همراه است.

عالي‌پور تصريح كرد: براي برقراري ارتباط بين نمايش و مخاطب به گونه‌اي متن را ايرانيزه كرديم اما قصه متعلق به مكان خاصي نيست و در كل تعلق به مشرق زمين دارد.

وي افزود: ما سعي كرديم علي‌رغم ديالوگ‌هاي ادبي كه در كار گفته مي‌شود بازيگران رئال بازي كنند و از طريق تصوير نشانه‌ها را به مخاطب نشان خواهيم داد.

عالي‌پور با اشاره به اينكه تنها 10 شب اجازه‌ي اجرا در برج آزادي را دارند، خاطرنشان كرد: طي صحبت‌هايي كه با مركز هنرهاي نمايشي و مركز هنري رودكي داشتيم قرار شد 30 شب اجرا در برج آزادي داشته باشيم اما در نامه‌ي كه به برج آزادي زده شده 10 شب را ذكر كردند و اميدوارم اين اجراها تمديد شود.

بيتا خردمند بازيگر نمايش"چيترا" درخصوص نقش خود گفت: من بازيگر تلويزيون هستم و تجربه‌هاي بازيگري در تئاتر را نداشتم اما وقتي متن را خواندم با توجه به تاريخي بودن و سنگيني كار آن را پذيرفتم و اميدوارم با حمايت ها و راهنمايي‌هاي كارگردان توانسته باشم نقشم را دربياورم.

وي ادامه داد: من بيتا خرمند بازيگر نقش مرجان در سريال زير هشت امروز نقش «چيترا» را در نمايش «چيترا» ايفا خواهم كرد و سعي كردم تا با نظر كارگردان پيش بروم.

باربد بابايي بازيگر نمايش «چيترا» در اين نشست عنوان كرد: 13 سال از تئاتر دور بودم اما كار بازيگري را از تئاتر شروع كردم و دوست داشتم اگر دوباره كار تئاتر را شروع مي‌كنم با كارگرداني با هوش مشغول به كار شوم كه خوشبختانه اين شانس نصيب من شد و بعد از 13 سال با كسي چون علي عالي‌پور وارد به تئاتر برگشتم.

وي ادامه داد: بيشتر حضور من در تلويزيون بود، البته كار تلويزيوني من را تنبل كرده و حضور در تئاتر موجب تلاش و ممارست يك بازيگر مي‌شود كه بايد آن را تجربه كند.

گفتني است، نمايش «چيترا» از فردا تا 8 آبان ساعت 19:30 در برج آزادي، به مدت 10 شب اجرا خواهد رفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار