نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیامی به یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: نمایشگاه کتاب تبریز می‌تواند فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب همگان به مطالعه و بهره‌گیری از گنجینه‌ی عظیم کتاب باشد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، آیت‌الله "محسن مجتهدشبستری" در این پیام آورده است: اسلام دینی جامع و کامل است که در هر مقوله‌ای از زندگی فردی و اجتماعی انسانها راهکارهایی ارزشمند ارائه داده و در این میان جایگاهی که این مکتب آسمانی برای کتاب و نگارنده‌ی آن قائل است آنچنان متعالی است که نمونه‌ی دیگری ندارد.

اهمیت و جایگاه کتاب را می‌توان از این فرموده‌ی رسول خدا صلى الله علیه و آله و توصیه های مکرر آن بزرگوار که می‌فرمود: "علم را، با نوشتن در بند کِشید" و "دانش را، پیش از رفتن دانشمندان، بنویسید؛ زیرا رفتن علم به درگذشت دانشمندان، است" دریافت.

وی ادامه داده است: تاکید پیامبر عظیم ‌الشان اسلام بر انتقال علم به نسل‌های آتی را همچنین می‌توان از این جمله دریافت که می‌فرمودند: "هر گاه مؤمن بمیرد و یک برگه که روى آن علمى نوشته شده باشد از خود بر جاى گذارد، روز قیامت آن برگه پرده میان او و آتش مى شود و خداوند تبارک و تعالى به ازاى هر حرفى که روى آن نوشته شده، شهرى هفت برابر پهناورتر از دنیا به او مى دهد".

کتاب حاوی افکار و عقاید انسان‌هاست و همچنین دستاوردهای علمی بشر تنها از راه کتاب است که منتقل می‌شود و در این میان با انتشار کتاب‌های خوب و پرمحتوا که شیو‌های صحیح تدبر و تعمق در امور را تبیین می‌کند، می‌توان اسلام ناب محمدی (ص) را ترویج کرد و چهره‌ی آن را به جهانیان نمود.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان پیام خود آورده است: نمایشگاه کتاب تبریز می‌تواند فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب همگان به مطالعه و بهره‌گیری از گنجینه‌ی عظیم کتاب باشد، همت بلند و تلاش خالصانه دست اندرکاران و برگزار کنندگان یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را ارج نهاده و توفيق بيش از پيش آنان را از درگاه ايزد منان و ساير توجهات آل محمد (ص) خواستارم.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه 92 در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست/س

 

برچسب ها: ترغیب ، همگان ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.