نخست وزير سوريه فاش کرد اين کشور براي ايجاد موازنه وحشت با رژيم صهيونیستي، سلاحهاي برتر دريافت کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، وائل حلقي با افشاي اين مطلب افزود تسليحات شيميايي تنها برگ برنده دولت سوريه نيست.
حلقي اين اظهارات را در گفتگو با شبکه المنار مطرح کرد.
مجري برنامه "همراه با رويدادها" از حلقي پرسيد ملاحظاتي که باعث شد دولت سوريه از تسليحات شيميايي چشم پوشي کند چيست؟
حلقي گفت: اين تصميم غير منتظره نبود. اين يک تصميم تاريخي بود که رهبران سياسي سوريه و در صدر آنها بشار اسد رئيس جمهور سوريه گرفتند تا جلوي کشته شدن شمار زيادي از سوريها در نتيجه بي عقلي آمريکا گرفته شود. معادله موازنه راهبردي وجود دارد و سلاح شيميايي تنها سلاحي نيست که اين معادله را محقق مي کند. سلاحهاي کشتار جمعي ديگر نيز جايگزين تسليحات شيميايي در سوريه نيست بلکه سوريه سلاحهاي راهبردي و برتر و متعارفي دارد که مي تواند در عملکرد و قدرت جنگي اش بر تسليحات شيميايي نيز برتري داشته باشد. سوريه سامانه موشکهاي پيشرفته با فناوري ديجيتالي در اختيار دارد که اين موشکها با دقت به اهداف اصابت مي کند.
وي تصريح کرد سوريه فناوري موشکهاي بسيار پيشرفته زمين به هوا دارد. اينها سامانه هاي تسليحاتي جايگزين تسليحات شيميايي است. ما از تسليحات شيميايي استفاده نکرده ايم و نخواهيم کرد و به وضعي نيز نرسيديم که از اين تسليحات استفاده کنيم ما تسليحات برتر در اختيار داريم. اين سلاحهاي پيشرفته و برتر به دست ما رسيده و آماده است تا موازنه راهبردي را با رژيم اسرائيل برقرار کند. تسليحات شيميايي تنها برگ برنده در دست سوريه براي برقراري موازنه نيست. ما در چارچوب محور مقاومت برگ برنده هاي زيادي در اختيار داريم که امکان دارد در زمان مناسب نشان دهيم و قدرت برتر تسليحات سوريه و مقاومت و هم پيمانان مقاومت در جمهوري اسلامي ايران در صدر اين برگ برنده ها قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار