رئیس انجمن ناشران دانشگاهی با اشاره به خلاءهای موجود در ادبیات دفاع مقدس، گفت: به نظر من مخاطب ویژه فرهنگ‌نامه آزادگان مسئولینی هستند که امروز با سرنوشت کشور سروکار دارند؛ مراجعه به چنین آثاری باعث می‌شود فراموش نکننند که وارث چه کسانی هستند.

علی‌اکبر تورانیان در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تدوین «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» توسط مسعود ده‌نمکی اظهار کرد: در موضوع دفاع مقدس و اسارت که بخشی از آن است، کارهای کمی انجام شده و نیاز است با کارهایی از جنس کارهای آقای ده‌نمکی این خلا پر شود.

رئیس انجمن ناشران دانشگاهی ادامه داد: این مجموعه آثار می‌تواند در مباحث درسی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ‌سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها مورد توجه قرار گیرد. در این صورت می‌توانیم بگوییم دینی که نسبت به ایثارگران به گردن ما هست، ادا می شود.

این رزمنده 8 سال جنگ تحمیلی تاکید کرد: اعتقادم این است که در بحث فرهنگی کارهایی مثل کارهای مسعود ده‌نمکی باید مورد حمایت دستگاه‌ها و مسئولین قرارگیرد تا این فرهنگ از شکل خاص به شکل عام اشاعه پیدا کند.

وی همچنین عنوان کرد: به نظر من مخاطب ویژه این فرهنگ‌نامه مسئولینی هستند که امروز با سرنوشت کشور در وزارتخانه‌ها و نهاد مختلف سروکار دارند؛ مراجعه به چنین آثاری باعث می‌شود فراموش نکننند که وارث چه کسانی هستند.

تورانیان در ادامه بر این مسئله که هنوز در بیان واقعیت‌های جنگ حق مطلب ادا نشده است تاکید کرد و گفت: هنوز مردم ما با بسیاری از واقیت‌های که رزمنده‌ها در صحنه جنگ انجام داده‌اند ناآشنا هستند و از شنیدن آنها تعجب می‌کنند.

این ناشر کتاب با اشاره به اینکه جنگ 8 ساله ما جنگ کوچکی نبوده و در نوع خودش باید جنگ جهانی به حساب آید، افزود: تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب در جنگ عراق علیه ایران در یک سمت بودند و کشور ایران با شرایط ویژه بعد از انقلاب و با دست خالی در یک سمت دیگر بود.

تورانیان یادآور شد: در کشور چین کتابی درمورد جنگ ایران و عراق چاپ شده بود که تیراژ اول آن 11 میلیون بوده است، چاپ دوم آن نیز قرار بود در همین تیراژ چاپ شود، این درحالی است که در کشور ما، کتاب‌های منتشر شده درمورد دفاع مقدس یا ضعیف بوده و یا اصلا انجام نشده‌اند و تیراژهای آن به 2000 الی 3000 تعداد می‌رسد که این برای کشور ما که خودش درگیر این جنگ بوده بسیار ناراحت کننده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار